طلا هفته را با کاهش آغاز کرد

طلا هفته را با کاهش آغاز کرد
هر اونس طلا در پایان معاملات این هفته با افتی ۱.۵ درصدی یکهزار و ۳۱۰ دلار سنت معامله شد تا نخستین افت هفتگی خود را در سه هفته اخیر به ثبت برساند.

به نقل از رویترز، تورم یک عامل کلیدی برای بانک مرکزی آمریکا در تصمیم‌گیری سیاست پولی است. در حالی که چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در نشست سیاست‌گذاری هفته‌آینده فدرال‌رزرو تقریبا خاموش است، نظرسنجی جدید رویترز نشان می‌دهد که شانس افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر به 70 درصد افزایش یافته است.
هر اونس طلا در پایان معاملات این هفته با افتی 1.5 درصدی یکهزار و 310 دلار سنت معامله شد تا نخستین افت هفتگی خود را در سه هفته اخیر به ثبت برساند.
نعیم اسلام، تحلیلگر تینک‌مارکت گفت: «آمار تورمی آمریکا برای دلار مثبت بوده و این موضوع روی قیمت طلا فشار وارد کرده است. در حال حاضر ما در نزدیکی سطح حمایتی 1300 دلاری معامله می‌کنیم و اگر این سطح شکسته شود، احتمالا سیگنالی نزولی برای این فلز گرانبها خواهد بود.»
طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است به طوری که بالارفتن نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره را افزایش داده و دلاری را که طلا با آن قیمت‌گذاری می‌شود تقویت می‌کند.
پس از انتشار آمار تورمی آمریکا دلار با رشدی 0.5 درصدی نسبت به یورو به بالاترین سطح 10 روزه خود در برابر این واحد پولی رسید.
چشم‌انداز افزایش نرخ بهره می‌تواند فشار بیشتری روی طلا اعمال کند، این در حالی است که در سال جاری و به دلیل گمانه‌زنی‌ها در خصوص عدم افزایش نرخ بهره تا پایان سال، این فلز گرانبها در حدود 25 درصد رشد داشته است.
بانک‌های مرکزی ژاپن و آمریکا در 20 و 21 سپتامبر نشست سیاست‌گذاری پولی خود را برگزار خواهند کرد.
جاناتان بوتلر، تحلیلگر میتسوبیشی گفت: به نظر می‌رسد در نشست هفته آینده بانک‌های مرکزی ژاپن و آمریکا تغییری در سیاست‌های پولی رخ ندهد.
تقاضای سرمایه‌گذاری ضعیف است به طوری که دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در روز پنجشنبه 3.3 درصد افت کرد.
به دنبال افزایش قیمت‌ هفته‌های اخیر،‌ تقاضای طلا در هند در این هفته کم فروغ باقی ماند.
به نوشته اقتصادنیوز، در بازار فلزات گرانبهای دیگر نقره افتی یک درصدی را تجربه کرد تا هر اونس از این فلز 18 دلار و 75 سنت معامله شود. قیمت هر اونس پلاتین نیز با ثبت هفته‌ نزولی دیگر یکهزار و 13 دلار و 20 سنت و هر اونس پالادیوم به 655 دلار و 70 سنت رسید.

منبع خبر: 
  ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۱:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد