کاهش 1.8 درصدی بهای اونس دربازارهای جهانی

کاهش 1.8 درصدی بهای اونس دربازارهای جهانی
قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه به پایین ترین سطح در 3 ماه اخیر رسیده است.

به نقل از بورس کالای ایران ، بهای طلا در هفته ای که گذشت با افت 1.8 درصدی روبرو شده که علت اصلی این مساله افزایش ارزش دلار آمریکا تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست 21 سپتامبر بوده است.انتشار آمارهای نرخ تورم آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه داشته است. طی روزهای آینده قرار است نشست بانک مرکزی ژاپن نیز برگزار شود. این نشست و نتایج نهایی آن نیز تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 7.8 دلار کاهش به کمتر از 1310 دلار رسیده است که پایین ترین قیمت از 23 ژوئن به شمار می رود. قیمت طلا در هفته گذشته با کاهش 1.8 درصدی مواجه شده است.
نرخ تورم آمریکا طی ماه اوت با افزایش 0.2 درصدی روبرو شده است. مارشال گیتلر رئیس بخش سرمایه گذاری موسسه مالی اف ایکس پریموس تاکید کرد: هنوز به درستی مشخص نیست که انتشار آمارهای تورم آمریکا در ماه اوت چه تاثیری می تواند بر نشست فدرال رزرو داشته باشد.
فدرال رزرو آمریکا دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی را یکی از مهمترین اهداف خود اعلام کرده است. افزایش نرخ تورم آمریکا موجب شد تا ارزش دلار نیز روز گذشته با افزایش نسبی روبرو شود.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو موجب افزایش بیشتر ارزش دلار خواهد شد و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.
تحلیلگران اقتصادی موسسه آلتاوست نیز اعلام کردند که سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده ابتدا 1295 و سپس 1275 دلار خواهد بود.
برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که حتی اگر فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال دو بار نرخ بهره را افزایش دهد و در مجموع نرخ بهره 0.5 درصد افزایش یابد، نرخ بهره واقعی همچنان منفی خواهد بود.
به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز قرار خواهد داشت. تقاضای فصلی طلا در بازارهای آسیایی رو به افزایش است.
منبع خبر: 
  ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۹:۱۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد