برای سرمایه گذاری در بازار طلا عجله نکنید

برای سرمایه گذاری در بازار طلا عجله نکنید
کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی توصیه می کنند که برای سرمایه گذاری در بازار طلا در شرایط کنونی کاملا محتاط باشند و منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا بمانند.

به نقل از کیتکو نیوز ، سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست حساس و تعیین کننده فدرال رزرو آمریکا در هفته جاری هستند.
بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا و نرخ بهره این کشور قرار خواهد داشت.
البته برگزاری نشست بانک مرکزی ژاپن نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا داشته باشد.
قیمت جهانی طلا در هفته گذشته برای نخستین بار در 3 هفته اخیر با کاهش روبرو شده است. نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته و این مساله در نهایت موجب کاهش قیمت جهانی طلا شده است.
قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 1.6 درصد کاهش داشته است. قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز جمعه به کمتر از 18.86 دلار رسیده و در هفته گذشته قیمت نقره نیز با کاهش 1.8 درصدی همراه شده است.
به نظر می رسد فشار برای فروش ذخایر طلا طی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد. کی سی چانگ تحلیلگر ارشد موسسه آی اچ اس گلوبال تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت پیش از برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا به کمتر از 1300 دلار برسد.
وی افزود: آمارهای کافی نسبت به افزایش نرخ تورم و بهبود شرایط بازار کار و اشتغال آمریکا وجود دارد که فدرال رزرو بخواهد در نشست آتی خود نرخ بهره را افزایش دهد.
البته تحلیلگران موسسه سی آی بی سی بر این باورند که آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا در روزهای اخیر موجب شده تا ابهاماتی درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر مطرح شود.
دارین نیوسام تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری دی تی ان نیز تاکید کرد: سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1305 دلار خواهد بود و اگر این سطح حمایتی شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو می شود.
تازه ترین نظرسنجی موسسه سرمایه گذاری سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آتی تنها 15 درصد خواهد بود. این رقم برای نشست نوامبر به 23 درصد و نشست دسامبر به 52 درصد رسیده است.
توصیه اکثر کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی این است که برای سرمایه گذاری در بازار طلا در شرایط کنونی کاملا محتاط باشند و منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا بمانند.
البته تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس بر این باورند که حتی اگر فدرال رزرو در نشست آتی نرخ بهره را افزایش دهد، قیمت جهانی طلا باز هم روندی صعودی خواهد داشت چرا که نرخ بهره واقعی در اقتصاد آمریکا همچنان منفی خواهد بود.
به نوشته سایت طلا، موسسه سرمایه گذاری آی آی تریدر نیز اعلام کرد: سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1295 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1273 دلار کاهش خواهد یافت.

منبع خبر: 
  ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۸:۵۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد