قیمت طلا بیش از ۱۳۱۶ دلار شد

قیمت طلا بیش از ۱۳۱۶ دلار شد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرری از تعطیلی ۳۵ درصدی طلافروشان شهرری به علت رکود اقتصادی خبر داد و گفت: موضوع مالیات برارزش افزوده باعث شده تا رکود در این صنف بیشتر نمایان شود.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست مهم بانکهای مرکزی ژاپن و آمریکا طی روزهای آینده و روشن شدن وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی هستند.
شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 95.99 واحد رسیده است. انتشار آمارهای متناقض اقتصادی در آمریکا گمانه زنی های مختلفی را در خصوص نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر به وجود آورده است.
البته تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا طی ماه اوت با افزایش نسبی روبرو شده و این مساله می تواند احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا را بیشتر کند.
نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا عصر چهارشنبه مشخص خواهد شد و جانت یلن کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.
نشست بانک مرکزی ژاپن نیز روز چهارشنبه برگزار می شود و پیش بینی این است که بانک مرکزی ژاپن نیز سیاست های انبساطی پولی را همچنان ادامه خواهد داد.
بانک مرکزی پرو اعلام کرده است که این کشور طی سال 2017 میلادی بیش از 4.5 میلیون اونس طلا تولید خواهد کرد که این رقم بیشتر از پیش بینی 4.1 میلیون اونس است ولی کمتر از تولید 4.7 میلیون اونس طلا در سال 2015 است.
گزارش سایت طلا حاکیست، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 1.11 درصد افزایش به بیش از 942 تن افزایش یافته است. انتشار آمارهای مربوط به نرخ تورم آمریکا موجب شده است تا نرخ بهره اوراق قرضه نیز با افزایش نسبی در پایان مبادلات روز جمعه روبرو شود.
به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

منبع خبر: 
  ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۳:۴۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد