انعقاد 20 هزار قرارداد آتی سکه

انعقاد 20 هزار قرارداد آتی سکه
بررسی معاملات آتی سکه طی هفته گذشته نشان می دهد که بهای سکه تا روز سه شنبه در مسیر کاهشی قرار داشت تا این که طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی در بازار نقدی و بورس کالای ایران با رشد قیمت رو برو شد.

بررسی معاملات آتی سکه طی هفته گذشته نشان می دهد که بهای سکه تا روز سه  شنبه در مسیر کاهشی قرار داشت تا این که طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی در بازار نقدی و بورس کالای ایران با رشد قیمت رو برو شد.

به این ترتیب طی هفته گذشته در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیشترین حجم معاملات با 11 هزار و 823 قرارداد به معاملات تحویل تیرماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از یک هزار و 408 میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید اردیبهشت سال آتی با 6 هزار و 345 قرارداد بهای 744 میلیارد ریالی را تجربه کرد و جایگاه دوم را کسب کرد.

همچنین سررسید اسفند ماه نیز با یک هزار و 200 قرارداد و ارزش بیش از 139 میلیارد ریال در جایگاه سوم قرار گرفت. از طرفی سکه تحویل آبان ماه نیز با حجم 907 قرارداد و به ارزش بیش از 102 میلیارد ریال در جایگاه چهارم ایستاد.

این در شرایطی است که سررسید دی ماه با کسب جایگاه پنجم حجم 179 قرارداد و ارزش 20 میلیارد ریالی را تجربه کرد.

روند معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته

نگاهی به آمار معاملات بازار آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته نشان می دهد که این بازار تحت تأثیر افزایش ارزش طلای جهانی به اتفاق همه سررسیدها در محدوده مثبت گشایش یافت و در طول معاملات با نوسانات اندک رو برو شد.

به این ترتیب بهای سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) در سررسیدهای مختلف با رشد قیمت همراه شد؛ به طوری که سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 133 هزار تومان معامله شد و رشد 1 دهم درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی سال جاری با قیمت یک میلیون و 147 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش 17 صدم درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته روبرو شد.

از سویی سکه سررسید اسفند ماه با رشد 8 صدم درصدی با قیمت یک میلیون و 162 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آتی با نرخ یک میلیون و 177 هزار تومان، افزایش 2 صدم درصدی را تجربه کرد. در پایان نیز سکه تحویل تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 195 هزار تومان، افزایش 17 صدم درصدی را به ثبت رساند.

در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

در حالی که بازار طلا و سکه شرایط آرامی را طی هفته جاری پشت سر می گذاشت ، به یکباره در روزهای پایانی هفته یعنی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه گذشته با افزایش قیمت جهانی با رشد قیمت روبرو شد. در این باره محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به اینکه علیرغم مناسب عیدغدیر خم طی هفته گذشته هیجانی در بازار به منظور خرید و فروش سکه و طلا ایجاد نشد، اظهار کرد: در طول هفته بازار سکه و طلا کاملاً ثبات داشت اما به یکباره روز چهارشنبه تحت الشعاع اعلام شاخص های اقتصادی آمریکا قرار گرفت تا با افزایش هشت دلاری هر اونس طلای جهانی و نیز افزایش 3500 تومانی قیمت سکه روبرو شویم. وی ادامه داد: طی دو هفته گذشته دو عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم را پشت سر گذاشتیم ، ولی میزان تقاضا از بازار برای خرید و فروش طلا و سکه افزایش نیافت و اعیاد نیز هیچگونه تأثیری در رونق فروش نداشتند. طی یک تا دو سال گذشته نیز شرایط به همین منوال بوده و رکود اقتصادی مانع از ایجاد هیجان لازم در بازار شده است. رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه در حال حاضر داد و ستدها عادی و قیمت ها نیز شرایط متعادلی را پشت سر می گذارد، گفت: قیمت سکه نیز همراه با قیمت جهانی طلا از نرخ اضافی برخوردار نیست و به نظر می‌رسد شرایط بازار مساعد است و فعلاً با گرانی قیمت غیر منطقی روبرو نخواهیم شد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۲:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد