ترازوهای دقیق!

ترازوهای دقیق!
در خرید و فروش طلا، تعیین وزن آن و سپس تعیین قیمت و تقریباً همه چیز را ترازوهای خاص و دقیق تعیین می‌کند. به نظر می‌رسد ...

در خرید و فروش طلا، تعیین وزن آن و سپس تعیین قیمت و تقریباً همه چیز را ترازوهای خاص و دقیق تعیین می‌کند. به نظر می‌رسد به‌صورت کلی هر ترازویی نیز ممکن است دچار خرابی یا عدم دقت شود. در این صورت میزان گرم و در نتیجه قیمت طلای خریداری شده کم یا زیاد خواهد شد. بنابراین نظارت بر میزان دقت ترازوهای طلافروشان امری بسیار ضروری است.

 به نظر کوروش گوهربین چون ترازوهای طلافروشی‌ها دیجیتالی بوده و از طریق مؤسسه استاندارد کنترل شده است، امکان خطا در آنها وجود ندارد. با این حال سالی یک‌بار نیز ترازوها توسط اتحادیه طلا و جواهر بازبینی و کنترل می‌شود. طلافروشان این امر را به این صورت بیان کردند که ترازوها را ما خودمان هر روز تنظیم می‌کنیم، از اتحادیه سالی یک‌بار و از مؤسسه استاندارد نیز ۶ ماه یک‌بار جهت تنظیم دقت ترازو مراجعه می‌کنند.

یکی از طلافروشان نیز گفت: دقت ترازوها فقط توسط مؤسسه استاندارد که با اتحادیه در تماس است، ۲ بار در سال مورد بررسی قرار می‌گیرد. افراد دیگر نیز تقریباً نظرات مشابهی داشتند با این تفاوت که زمان‌های متفاوتی را جهت بازبینی و بررسی دقت ترازوها توسط مؤسسه استاندارد بیان کردند.

به هر صورت نکته مهم و قابل توجه این است که ترازوهای دیجیتالی ابزار دست طلافروشان بوده و بالا بودن میزان دقت آن بسیار مهم و ضروری است.

منبع خبر: پایگاه ملی داده ها
  ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۹:۱۵:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد