کار ساخت مسکن برای معلولان خوزستان به خوبی پیش می رود

کار ساخت مسکن برای معلولان خوزستان به خوبی پیش می رود
اهواز - مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز کشور گفت: کار ساخت مسکن برای معلولان در خوزستان به خوبی در حال انجام است.

کیومرث سلگی ظهر امروز دوشنبه در  جلسه هم اندیشی تامین مسکن خانوارهای دارای دو معلول به بالای تحت پوشش بهزیستی در اهواز اظهار کرد: تأمین مسکن برای خانواده های دارای دو معلول، یک کار بزرگ و ارزشمند به شمار می رود و توفیقی نصیب همه ما شده است.

وی افزود: انجمن خیران مسکن ساز به عنوان بخش مردمی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این کار را به عنوان دبیرخانه پیگیری می کنند ۱۲۰ شهرستان دارای این انجمن هستند و اقدامات ارزشمندی هم انجام شده است.

سلگی بیان کرد: از ۱۱ هزار و ۳۴۲ واحد منزا مسکونی در دست ساخت، بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد را در مناطق شهری و روستایی عملیاتی کرده و حدود ۸۰۰ واحد آماده بهره برداری است. کار بر اساس یک برنامه چهار ساله پیش بینی شده بوده که حدود یک سال و نیم آن گذشته و امیدواریم با تأمین منابع از طرف همه دستگاه هایی که کار جمعی و خیرخواهانه انجام می دهند این کار را در استان ها زودتر از برنامه تحویل بدهیم.

وی تصریح کرد: معمولا در کارهای مشارکتی در کشور ناهماهنگی می بینیم ولی این کار خوشبختانه خیلی خوب پیش می رود و اگر در برخی استان ها ناهماهنگی پیدا می شود خیلی جزئی و قابل اصلاح و پیگیری است.

مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز کشور گفت: با توجه به سهمیه خوزستان، کارهای خوبی انجام شده و مباحثی در زمینه خرید پیگیری شده است. همچنین تعدادی از واحدها را اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین زمین کرده است.

سلگی بیان کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، عملیات اجرایی توسط انجمن خیران شروع شده و امیدوارم منابع مورد نیاز برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تأمین و همچنین زمین لازم برای ساخت مسکن در این شهرها مهیا شود.

وی اظهار کرد: کار در خوزستان با حمایت و دلسوزی همه دستگاه ها خوب پیش می رود و امیدوارم در یک برنامه زمانبندی حداکثر دو تا سه سال پرونده مسکن خانوارهای دارای دو معلول را بسته و دنبال اولویت های بعدی باشیم. باید یک برنامه زمانبندی برای کارهایی که در دست اقدام و یا موانع احتمالی داریم را تنظیم کنیم.

غلامرضا صدیقی راد مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد:  بحث اصلی این نشست در زمینه ساخت مسکن برای مددجویان با دو معلول به بالا و همچنین مسکن نیازمندان و محرومان استان خوزستان است. برای این کار از دو شهر خوزستان بازدید و در پایان نتیجه گیری می شود.  

وی افزود: کمک هایی از سوی دستگاه های حمایتی و آن دسته از سازمان هایی که در زمینه مسکن کمک می کنند نیز در پایان داریم.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳:۲۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد