تلاش سازمان ملی استاندارد برای بهینه سازی مصرف انرژی و نظارت جامع

تلاش سازمان ملی استاندارد برای بهینه سازی مصرف انرژی و نظارت جامع
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی گفت : برای بهینه سازی مصرف انرژی تلاش می کنیم.
توجه به کیفیت باید در زندگی مردم جاری شود و سازمان ملی استاندارد ایران این سازمان 8 وظیفه اصلی در قانون دارد که عمده این وظایف نظارت بر کمیت و کیفیت محصولات و خدمات است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تاکنون 27 هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد در کشور صادر شده است تصریح کرد : در سه سال اخیر یک میلیون واحد صنفی بازرسی و از محصولات آنها نمونه برداری شده است.
وی با بیان اینکه استاندارد بر اساس علم اندازه شناسی در کشور ایجاد شده است ، افزود : کنترل نازل های سوخت ، کنترل ایمنی و سلامت غذایی ، کنترل مصالح ساختمانی و ... را با همکاری وزارتخانه های مربوطه انجام می دهیم .
پیروزبخت ، با اشاره به کمبود انرژی در کشور یادآور شد : سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی از سه هزار واحد تولیدی بازرسی به عمل آورده که در صورت مصرف انرژی بالا طبق ضوابط برخوردهای لازم صورت می گیرد.
رییس سازمان ملی ستاندارد ایران با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی استاندارد اظهار داشت : رتبه سازمان ملی استاندارد ایران در بین 163 کشور عضو ایزو از 31 به 27 ارتقا پیدا کرده است.
وی عضویت در موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی ( سمیک ) و هیات مدیره این موسسه را از دیگر افتخارات سازمان ملی استاندارد ایران در بعد بین المللی برشمرد و گفت : استاندارد حلال بین 32 کشور نوشته شده که 98 درصد این مقررات منطبق با فقه جعفری است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور پروانه کاربرد نشان حلال 5 واحد تولیدی کشتارگاهی اعطا شد ، تصریح کرد : با این اقدام ، صادرات محصولات حلال به کشورهای مختلف با کمترین مشکل انجام گیرد.
پیروزبخت گفت : با همکاری سایر دستگاهها بتوانیم منویات مقام معظم رهبری ، تاکیدات دولت تدبیر و امید و خواسته های شهروندان را محقق کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی هم در دیدار رییس و جمعی از مسئولان و کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران با تبریک روز جهانی استاندارد ، نخستین و مهم ترین وظیفه دولتها را تامین امنیت دانست و اظهار داشت : سازمان ملی استاندارد ایران ، نهادی است که با وظیفه اولیه هر دولتی ارتباط مستقیم دارد.
وی اعتماد را شاخص مهمی دانست که باعث ایجاد آرامش در بین جوامع می شود و گفت : تولید کنندگان باید برای رقابت در بازار داخل و حفظ بازار صادراتی بر افزایش کیفیت محصولات توجه داشته باشند.
حسن خمینی  ، استاندارد را نشان اعتماد و اطمینان برای مصرف کننده دانست و یادآور شد : این اعتماد یکی از مهمترین سرمایه های سازمان ملی استاندارد ایران است.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ، با اشاره به اهمیت امنیت روانی جامعه در حوزه مصرف اظهار داشتند: در صورتی که تقلب در تولید و کم فروشی شایع شود ،امنیت روانی جامعه از بین می رود و هنجارشکنی پدید می آید.
وی با بیان اینکه، استاندارد نقش بی بدیلی در ایجاد امنیت روانی دارد ، خاطرنشان کرد : استانداردها اعتمادسازند و این مساله باعث ایجاد سازمان های بین المللی نظیر سازمان بین المللی استاندارد شده است .
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در جمع مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران بر ارتقای سطح استانداردها تاکید کرد.
بنابر گزارش روابط عمومی استاندارد ایران ، پس از این دیدار ، رییس ، مسئولان و کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران بیت حضرت امام خمینی ( ره ) و نمایشگاه عکس و آثار آن حضرت بازدید کردند.
منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۱:۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد