احمدرضا عامری در گفتوگویی تصریح کرد: در طول هفتههای گذشته مذاکرات جدی برای مدیریت این سفرها با سازمان راهداری داشتهایم و در جریان این مذاکرات نرخ بلیت اتوبوس در این ایام نهایی شد.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه اتوبوسها باید چه در زمان رفت، قبل از مراسم و چه در زمان برگشت پس از ایام اربعین به شکل یک سر خالی حرکت کنند و عملا تنها در یک محور مسافر داشته باشند، تنها سیاست ممکن افزایش قیمت بلیت خواهد بود که این موضوع در سالهای گذشته نیز اجرایی شده و امسال هم اجرا خواهد شد.
رییس اتحادیه تعاونی مسافربری درباره به صرفه بودن انجام این سفرها برای رانندگان اتوبوسها نیز گفت: آنچه در طول این روزها مهم است خدماترسانی حداکثری به زائران امام حسین (ع) خواهد بود؛ از این رو بحث سود و زیان چندان مطرح نیست و این نرخها نیز تنها به این دلیل تدوین میشوند که رانندهها امکان رفت و آمد داشته باشند.
عامری درباره تعداد ناوگان اتوبوسی برای ایام اربعین نیز گفت: هنوز نمیتوان درباره تعداد اتوبوسها صحبتی کرد اما با قاطعیت خواهیم گفت که تا هر میزانی که نیاز به اتوبوس و راننده وجود داشته باشد اتحادیه با تمام توان خود آن را تامین میکند.
وی درباره امکان استفاده از امکانات دیگر نهادها برای تامین ناوگان لازم در این ایام نیز تاکید کرد: با توجه به اینکه اتحادیه معتقد است رانندهها باید متخصص و آشنا با جاده باشند، قطعا تلاش میکنیم که تنها افرادی که سابقه حضور در این جادهها را دارند به کار گرفته شوند؛ از این رو دیگر نهادها اگر قصد کمک داشته باشند میتوانند در دیگر حوزهها شرایط خود را برای خدمترسانی فراهم کنند.
رییس اتحادیه تعاونی مسافربری در پاسخ به این سوال که تا چه میزان در صورت افزایش تعداد مسافران با توجه به پیشبینی وزیر کشور امکان افزودن ناوگان وجود دارد نیز گفت: همانطور که در سالهای گذشته اجرایی شده تمام ناوگان و توان کشور در طول این ایام به این سفرها اختصاص خواهد یافت؛ از این رو حتی در صورت افزایش قابل توجه تعداد مسافران نیز میتوان با برنامهریزی و مدیریت یکپارچه تمام آنها را بدون مشکل اجرایی کرد.