نابودی حدود 3 هزار حلقه چاه نفت عراق توسط ائتلاف آمریکایی

نابودی حدود 3 هزار حلقه چاه نفت عراق توسط ائتلاف آمریکایی
یک مقام کرد عراقی اعلام کرد که ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، در دو سال گذشته، بیش از سه هزار حلقه چاه نفت، پالایشگاه و تاسیسات عراق را نابود کرده که به منزله نابودی زیرساخت های نفتی عراق است.

یک مقام نظامی کرد عراقی در وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق که خواست نامش فاش نشود در این خصوص به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: این درست است که حملات هوایی برای پیشروی عملیات نیروهای عراقی طراحی شده است، اما بیشتر از آن که به داعش ضربه زده باشد، به عراق خسارت وارد کرده است.
به گفته وی در دو سالی که از تاسیس ائتلاف مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا می گذرد، آنان با توجیه حمله به داعش، نزدیک به 3 هزارحلقه چاه نفت، پالایشگاه و تاسیسات مرتبط به شرکت های نفتی را به طور کامل نابود کرده اند که بازسازی آنها نیازمند بودجه کلانی است.
این مقام کرد عراقی در ادامه اظهار داشت : بیشتر این تاسیسات در استان های موصل و کرکوک قرار دارند.
به گفته این مقام نظامی کرد عراقی، بعد از پایان آزادسازی موصل این شهر از کنترل داعش خارج می شود، اما دولت عراق با ویرانی زیرساخت های دومین شهر بزرگ خود رو به رو خواهد شد.
نامبرده در ارتباط با هزینه بازسازی این مناطق گفت : عراق بر اساس بر آوردهای اولیه برای بازگشت به شرایط قبل از 2014 میلادی، نیاز به 50 میلیارد دلار دارد درحالی که برای رسیدن به آن، 5 تا 10 سال زمان هم نیاز خواهد داشت.
ائتلاف مبارزه با داعش قبل از این اعلام کرده بود که درمدت 2 ماه بیش از یکهزار چاه نفتی در کنترل داعش را ویران کرده است، به این امید که منابع مالی داعش کاملا از بین برود.
همزمان کنسولگری آمریکا در اربیل نیز با صدور بیانیه ای تایید کرد که ائتلاف مبارزه با داعش در این مدت 2 هزار و 700 چاه، پالایشگاه و تاسیسات تولید محصولات نفتی را مورد هدف قرار داده است.

منبع خبر: ایرنا
  ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۷:۲۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد