رشد ۱۵ درصدی قیمت طلا تا سال ۲۰۱۷

رشد ۱۵ درصدی قیمت طلا تا سال ۲۰۱۷
مدیر عامل موسسه سرمایه گذاری تمپلتون مارکتس گروپ در مصاحبه با بلومبرگ تصریح کرد: روند کند افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی موجب خواهد شد تا ارزش دلار همچنان تحت فشار باشد و قیمت طلا طی سال آینده با رشد ۱۵ درصدی روبرو شود.

مارک موبیوس در ادامه افزود: فدرال رزرو آمریکا طی سال آینده نیز نرخ بهره را افزایش می دهد ولی روند آن بسیار کند خواهد بود. البته وضعیت بازار طلا بستگی زیادی به نرخ بهره واقعی خواهد داشت.
قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون بیش از 19 درصد رشد داشته که علت اصلی این افزایش نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان بوده است. نگرانی ها نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان از جمله اروپا و ژاپن تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا داشته است.
این گزارش افزود: فدرال رزرو آمریکا که در دسامبر گذشته برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داد، از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.
موبیوس در ادامه گفت: ارزش دلار آمریکا با توجه به واقعیت های موجود در اقتصاد جهان، چندان بالا و قوی نیست. قیمت جهانی طلا در ماه جولای به بیش از 1375 دلار رسید که این بالاترین رکورد از مارس 2014 میلادی به شمار می رود.
البته قیمت طلا طی هفته های اخیر بار دیگر با کاهش روبرو شده است. نظرسنجی جدید بلومبرگ در باره پیش بینی قیمت طلا نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به 68 درصد رسیده است. این رقم در نظرسنجی ماه قبل به 59 درصد رسیده بود.
 انجمن طلای لندن نیز هفته گذشته پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا طی سال آینده به بیش از 1347 دلار افزایش خواهد یافت.
به نظر می رسد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نتایج آن نیز از عوامل مهمی است که می تواند تاثیر بسزایی در روند نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده داشته باشد.
وضعیت اقتصادی چین و منطقه یورو نیز عامل دیگری است که بر روند نوسانات بازارهای بین المللی تاثیرگذار است.

منبع خبر: 
  ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۳:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد