نبود زیرساخت های فرهنگی در طرح های مسکن مهر تهدید اجتماعی است

نبود زیرساخت های فرهنگی در طرح های مسکن مهر تهدید اجتماعی است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر مقدمات زیرساخت های فرهنگی لازم در طرح های مسکن مهر ایجاد نشود؛ تهدید دیگری بر تهدیدات گذشته در حوزه آسیب های اجتماعی اضافه خواهد شد.

اسماعیل جبارزاده روز سه شنبه در گردهمایی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری های کل استان های کشور در تبریز افزود: اگر امروز حاشیه نشینی به عنوان یک معضل برای شهرهای بزرگ و متوسط تلقی می شود این نگرانی درمورد مسکن مهر نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به انبوه جمعیتی که در طرح های مسکن مهر اسکان یافته؛ ضروری است زیرساخت های فرهنگی مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد تا از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی پیشگیری شود.
جبارزاده اظهار کرد: در دولت یازدهم قرار است که کارها طبق سلیقه های شخصی و ایده های افراد اجرا نشود و در همه زمینه ها راه حل های علمی از سوی صاحب نظران و علما ارائه شود.
وی ادامه داد: مبارزه با اعتیاد، معضلات اجتماعی، کاهش میزان طلاق و حاشیه نشینی چهار محوری است که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری می باشد و بر ما خادمان مردم وظیفه قانونی و شرعی است که در این چهار زمینه اقدام و عمل کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در طول سه سال گذشته بر اساس نظر سنجی در موضوع مسایل و معضلات اجتماعی، بحث مقابله و مبارزه با اعتیاد بیش از 80 درصد خواسته مردم را شامل می شد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم با همدلی و هم افزایی مسئولان به خصوص با همت دادگستری استان و تلاش شبانه ورزی نیروهای انتظامی، اطلاعات و سپاه آذربایجان شرقی را به عنوان استان عاری از معتاد متجاهر تبدیل کنیم.
جبارزاده با بیان اینکه ادامه این راه و نگه داشتن استان به عنوان استان عاری از معتاد متجاهر همت و همدلی همه بخش ها را طلب می کند، ادامه داد: پاداشی نیز برای کسانی که معتاد متجاهری در سطح استان معرفی کنند تعلق خواهد گرفت.
وی افزود: بررسی علل خودکشی، افزایش طلاق در دستور کار دستگاه های متولی استان قرار دارد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 400 هزار نفر در حواشی شهر تبریز اسکان یاقته اند، ادامه داد: معتقدم حاشیه نشینی مقدمه ای بر وقوع دیگر جرایم و ناهنجاری های اجتماعی است و این موضوع مورد توجه مسئولان فرهنگی و اجتماعی استان قرار دارد.
وی اضافه کرد: نتایج این گردهمایی به عنوان راه حل و نسخه عملی برای مقابله با این مهم به مدیریت ارشد استان ارائه شود.
جبارزاده با اشاره به راه اندازی مرکز ماده 16 استان از مسئولان قوه قضاییه که از استان های مختلف در تبریز حضور یافته اند درخواست کرد: از امکاناتی که برای بهبود، درمان و اشتغال زایی و آموزش معتادان در این مرکز فراهم شده بازدید و تجارب خود را به مدیریت ارشد این استان ارائه دهند.
وی اضافه کرد: علاقه مندیم در مسایل اجتماعی و فرهنگی همانطور که در حوزه اقتصاد مقاومتی استان الگو انتخاب شده ایم در این مباحث نیز به عنوان استان الگو فعالیت کنیم و تمام و کمال برای تحقق نظرات علمی این گردهمایی در آذربایجان شرقی آماده هستیم.

منبع خبر: ایرنا
  ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۳:۳۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد