متخصصین میگویند: حتی در دوران نابسامان اقتصادی کنونی، در آمار تقاضا برای جواهرات عروسی هیچ نشانی از رکود یافت نمیشود ...
سالانه ۷۰ بیلیون دلار تجارت خردهفروشی!
ممکن است هر یک از شما به هنگام تهیه مقدمات عروسی خود به گریه بیفتید اما یک جواهرساز هرگز!
متخصصین میگویند: حتی در دوران نابسامان اقتصادی کنونی، در آمار تقاضا برای جواهرات عروسی هیچ نشانی از رکود یافت نمیشود.
نینا لارنس Nina Lawrenle، ناشر مجله براید Bride میگوید: در حالی که برای خرید جواهرات میتوان با صلاحدید و اختیار و تفکر کافی اقدام نمود اما برای خرید جواهرات عروسی چنین شرایطی حاکم نیست. مصرفکنندگان جواهرات ممکن است به موقع خرید مردد بوده و فکر کنند که این پول را میتوانند صرف رفتن به مسافرت و گذراندن یک تعطیلات عالی بکنند اما یک داماد جوان هیچگاه خرید هدیه برای عروس خود را به تعویق نمیاندازد و در خرید برای عروس خود خساست به خرج نخواهد داد.
هیچ شکی نیست که بازار عروسی دارای آنچنان گستردگی و وسعت خاصی است که گروههای متعددی آن را ارزیابی میکنند. آمارهای ارائه شده - با توجه به این که چه کسی این ارزیابی را انجام میدهد و بر روی چه گروهی مطالعه میشود - متفاوت است. عروسها و دامادها به طور تقریبی سالانه معادل ۳۲ الی ۷۰ بیلیون دلار تجارت خردهفروشی میکنند که این طبقهبندی شامل مسافرتهای ماه عسل، هدایای عروسی، سرویسهای پذیرش و جواهرات است...
فروش حلقههای نامزدی یکی از مهمترین رشتههای مورد فعالیت جواهرسازان است. طبق تحقیقات به عمل آمده توسط دایاموند مارکتینگ گروپ Diamond Marketing Group (DMG) ۷۷ درصد از عروسهایی که برای بار اول عروس میشوند و ۶۷ درصد از عروسهایی که تصمیم به ازدواج مجدد دارند و ۷۴ درصد از تمامی عروسها در سال ۱۹۹۹ حلقه نامزدی الماس نشان دریافت کردند.
دی.ام.جی طبق مطالعات به عمل آمده، دریافت قیمت حلقههای نامزدی ۲/۱۳% و فروش آنها ۱/۱۲% در سال ۱۹۹۹ و نسبت به آمارهای ۱۹۹۸ افزایش داشته است. این گروه دیگر آماری پیرامون بهای حلقههای نامزدی انتشار نداد، اما سازمانهای دیگر به بررسی مقادیر صرف شده در این زمینه پرداختند. به عنوان مثال، مدرن براید Madern Bride، برایدز Brides و ان.بی.اس متوجه شدند که...
یکی از آمارهای جالب دیگر که مورخ ۱۹۹۸ توسط مدرن براید و تحت عنوان مطالعه حلقههای نامزدی و جواهرات عروسی Engagement Ring & Jewelry Study منتشر شد، چنین آمده است: ۴۴ درصد از پاسخدهندگان همان مبلغی را که گمان میکردند، پرداختند اما ۲۲% بیشتر از آنچه گمان میکردند، پرداختهاند و ۱۶% کمتر از آنچه فکر میکردند بابت بهای حلقه نامزدی خود پرداختهاند.
از آن تعدادی که بیشتر از مبلغ موردنظر پرداختند ۴۴ درصد گفتهاند که انگشتری با سنگهای اعلاتر میخواستند و ۱۱% تمایل به کار گذاشتن سنگهای بیشتری روی انگشتر خود داشتهاند و ۴% فلزات بهتری میخواستهاند. به نظر شما این زوجها از کجا اطلاعات کافی مربوط به حلقههای نامزدی را به دست آوردند؟ آنها ابتدا توسط جواهرسازان خود چنین اطلاعاتی را کسب نمودند. طبق آمارهای مدرن ....
از ۲۴۳ نفر پاسخگو که از بیش از یک فروشگاه بازدید نمودهاند، ۷۵% گفتهاند که درصدد مقایسه مجموعهها بودهاند و ۶۸% مقایسه قیمتها و ۸% مقایسه و یافتن سرویسدهی بهتر بودهاند.
بیشتر پاسخدهندگان به مطالعات / تحقیقات مدرن براید (حدود ۴۱%) اذعان داشتهاند که حلقههای نامزدی خود را از فروشگاههای جواهر مستقل تهیه نمودهاند و حدود ۲۹% از عروسها، حلقههای خود را از فروشگاههای زنجیرهای جواهرات و ۸% از آنها حلقههای خود را از فروشگاههای محلی (Department) تهیه کردهاند. آمار جالب توجه دیگری که توسط پاسخدهندگان به مطالعات بریدان گاید عرضه شده، چنین میگوید که ۹۲ درصد از پاسخدهندگان تمایلی به خرید حلقههای نامزدی خود از شبکه وبسایت Web نداشتند...
حلقه ازدواج:
طبق آمار به دست آمده توسط براید، مدرن براید و ان.بی.اس، هزینه صرف شده به طور متوسط برای حلقههای عروسها و دامادها رقمی حدود ۱۰۶۰ دلار و ۱۷۲۷ دلار و ۲۱۵۲ دلار است. طبق تحقیقات به عمل آمده توسط براید، ۴۵ درصد از خوانندگان آنها تمایل به انتخاب حلقه طلای زرد و ۳۸% تمایل به انتخاب حلقه پلاتین دارند و بازار حلقه آقایان مانند حلقه بانوان داغ و پرفروش است.
۹۸% از پاسخدهندگان به آمار به عمل آمده توسط مدرن برای جوالری اظهار داشتهاند که مایل به تهیه خرید حلقه ازدواج «ست» هستند و طبق تحقیقات به دست آمده توسط ان.بی.اس حداقل ۴ زوج از هر ۱۰ زوج از الماس استفاده میکنند. البته این آمار و ارقام چندان مهم به نظر نمیرسند گاهی افراد ممکن است گمان کنند که جواهرفروشان با فروش حلقههای ازدواج، تمامی وظایف و اهدافی را که به عهده داشتهاند، به انجام رساندهاند. اما نکته حائز اهمیت فقط در فروش حلقه خلاصه نمیشود.
طبق بررسیهای به عمل آمده از سوی...
حلقه تنها جواهر مورد نیاز برای روز به یاد ماندنی و بزرگ مراسم عروسی نیست. هر عروسی به جواهرآلات دیگری همچون گوشواره، گردنبند و شاید دستبند نیز احتیاج دارد و افراد دیگری مانند مادر عروس، مادر داماد و ساقدوشها نیز به جواهرآلات نیاز دارند.
مروارید یکی از مناسبترین انتخابها برای این منظور است. طبق آمار به دست آمده از سی.پی.آی.سی Cultural Pearl Information Center در سال ۱۹۹۹، ۳۷ درصد مرواریدهای به فروش رسیده در آمریکا به منظور استفاده برای مراسم عروسی خریداری شدهاند
منبع خبر: نشریه طلا جواهر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۲:۳:۳ بعد از ظهر