بازارها در انتظار گزارش GDP‌ آمریکا

بازارها در انتظار گزارش GDP‌ آمریکا
در پایان معاملات کم‌فروغ هفته کاری بازارهای جهانی، قیمت طلا نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نکرد؛ این در حالی است که بازارها در انتظار انتشار آمار GDP سه‌ماهه سوم آمریکا در ادامه روز جاری است.
 به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان هفته با رشدی 0.2 درصدی به یکهزار و 267 دلار و 10 سنت رسید. ارقام GDP‌ قدرتمند بزرگترین اقتصاد دنیا می‌تواند زمینه را برای افزایش نرخ بهره در سال جاری فراهم کرده و دارایی‌های بدون بهره‌ای چون طلا را تضعیف و موجب تقویت دلار و اوراق خزانه‌داری آمریکا شود.
مارتین آرنولد، تحلیلگر کالای ETD گفت: «انتظار می‌رود آمار GDP به نسبت قدرتمندی را شاهد باشیم. اخبار خوب برای اقتصاد آمریکا به منزله فشار نزولی روی طلا خواهد بود. در کوتاه مدت، این موضوع موجب تقویت دلار خواهد شد. این در حالی است که انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو و نشست فدرال‌رزرو در ماه دسامبر می‌تواند فشار بیشتری روی طلا بیاورد.»
شاخص دلار، که این واحد پولی را در برابر سبد‌های ارزی دیگر مورد سنجش قرار می‌دهد تغییر چندانی نداشته و نزدیک بالاترین نرخ 9 ماه اخیر خود معامله می‌شود. بر اساس اعلام گروه نظارت بازار CME،‌ بازارها شانس افزایش نرخ بهره را در ماه دسامبر 78 درصد می‌دانند.
انتظار می‌رود تقاضا برای شمش در هند در حین جشن‌های محلی دیوالی و دانتراس، به شدت افزایش یابد.
در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره در پایان هفته 17 دلار و 60 سنت معامله شد. قیمت هر اونس پلاتین با رشدی 1 درصدی به 967 دلار و 60 سنت رسید و پالادیوم نیز با ثبت رشد 1.3 درصدی 618 دلار داد و ستد شد.
نقره و پلاتین، بزرگترین رشد هفتگی خود را در سه ماه اخیر تجربه کردند. 
منبع خبر: اقتصاد نیوز
  ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۸:۱۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد