قیمت طلا تا پایان امسال تثبیت خواهد شد

قیمت طلا تا پایان امسال تثبیت خواهد شد
وسسه جی اف ام اس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: مازاد عرضه طلا در بازارهای جهانی در سه ماه سوم امسال به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۵ رسیده است. افزایش قیمت طلا در این مدت تاثیر زیادی بر افت تقاضای فیزیکی جواهرات در بازارهای چین و هند داشته است.

به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز،تحلیلگران موسسه جی اف ام اس بر این باورند که قیمت طلا تا پایان امسال تثبیت خواهد شد و ممکن است تا سطح 1240 دلاری کاهش یابد. پیش بینی نشان می دهد که قیمت طلا طی سال آینده به طور میانگین به 1420 دلار خواهد رسید.
این گزارش افزود: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون و آغاز روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند تاثیر مثبتی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.
این گزارش نشان می دهد که پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا می تواند قیمت طلا را به بیش از 1400 یا حتی 1500 دلار در هر اونس افزایش دهد.
قیمت طلا از آوریل 2013 تاکنون به سطح 1500 دلاری نرسیده است. از سوی دیگر پیروزی کلینتون می تواند قیمت جهانی طلا را 50 دلار دیگر کاهش دهد.
آمارهای رسمی نشان می دهد که افزایش قیمت طلا در این مدت موجب کاهش 30 درصدی تقاضای فیزیکی به صورت سکه شمش و جواهرات شده است.
گزارش موسسه جی اف ام اس حاکی است،میزان خرید جواهرات طلا توسط چینی ها در این مدت 29 درصد کاهش داشته و در این مدت تقاضای سرمایه گذاری با رشد 11 درصدی همراه شده است.
تقاضای فیزیکی طلا در بازار هند با کاهش شدید 41 درصدی روبرو شده و به کمتر از 108 تن رسیده است. تقاضای سرمایه گذاری در بازار هند نیز با 60 درصد کاهش به 22 تن رسیده است.
این موسسه پیش بینی کرده است که تقاضای طلا در بازارهای چین و هند طی سه ماه پایانی امسال با افزایش روبرو خواهد شد.
در پیش بودن جشن های سراسری در چین و هند می تواند تاثیر زیادی بر رشد تقاضای طلا داشته باشد.

منبع خبر: 
  ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰:۲۸ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد