واحدهای مسکن مهر 5 استان کشور تا پایان امسال تکمیل می شود

واحدهای مسکن مهر 5 استان کشور تا پایان امسال تکمیل می شود
قائم مقام وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر در یک هزار و 150 شهر در حال ساخت است، گفت: جشن اتمام مسکن در 5استان از جمله در استان یزد تا پایان امسال برگزار می شود.

احمد اصغری مهرآبادی روز شنبه در آیین بهره برداری از 2هزار و 334واحد مسکن مهر استان یزد با بیان اینکه دولت یازدهم با وجود برخی جوسازی ها، مخالف طرح مسکن مهر نیست، گفت: در دولت تدبیر و امید با وجود کمبودهای مالی 765هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: البته اگر مشکلات مالی نبود تمام واحدهای این طرح تا پایان سال 94 به اتمام می رسید با این حال امید آن می رود با کمک دولت و همراهی مردم، طرح های مسکن مهر در 20استان تا شهریور 96به پایان برسد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در زمان شروع مسکن مهر یک میلیون و 900هزار واحد زمین به این طرح داده شده که 300هزار واحد را دولت ساخته است.
وی افزود: در هفت تا هشت سال گذشته یک میلیون و 920هزار واحد از مجموع 2میلیون و 215هزار واحد مسکن مهر موجود به اتمام رسیده که 560 هزار واحد از سوی انبوه سازان، 520هزار واحد از سوی تعاونی های مسکن، 850هزار واحد از سوی مردم با عنوان خودمالک و 270هزار واحد در بافت های تاریخی ، قدیمی و فرسوده ساخته شده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح مسکن مهر در برخی شهرها به دلیل مشکل اولیه در جانمایی ایراداتی پیدا کرد که با مجوزهای دولت، زمین جایگزین به آنها تعلق گرفته با این حال دولت یازدهم به گونه ای برنامه ریزی کرده که با سرمایه گذاری مردم مشکلات موجود هم برطرف شود.
اصغری مهرآبادی استان یزد را یکی از 5 استان برتر در ساخت مسکن دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی میان دستگاه های مختلف یزد، کیفیت ساخت و ساز در این استان بالاست و امیدواریم بزودی سایر واحدها نیز که بالای 95درصد پیشرفت دارد بزودی به بهره برداری برسد.
وی گفت: هم اکنون چهار استان با حدود سه هزار واحد مسکن، سه استان با پنج هزار واحد و 8 استان با هفت هزار واحد مسکن و در مجموع 20 استان زیر 55هزار واحد باقیمانده داریم که تا شهریور سال آتی همه آنها تکمیل می شود .
وی گفت: 50هزار واحد مسکن مهر هم داریم که به دلیل مشکلاتی که دارند پرونده آنها در واحدهای قضایی در حال رسیدگی است.
بهره برداری بیش از نصف مسکن مهر استان در دولت تدبیر و امید
استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: در مجموع حدود 24هزار واحد مسکن مهر برای این استان در نظر گرفته شده بود که بیش از 17هزار واحد آن به بهره داری رسیده که افزون بر 11هزار واحد آن مربوط به دولت تدبیر و امید است.
سیدمحمد میرمحمدی افزود: این طرح از لحاظ جنبه های خدماتی کمبودهایی داشت که در این دولت برای رفع آنها و پاسخگویی به ساکنان فعالیت هایی صورت گرفت.
وی با اظهار خرسندی از افتتاح 31واحد از 2هزار و 334واحد مسکن مهر استان یزد دربافت تاریخی شهر یزد اظهار کرد: این امر نشان دهنده آن است که در این بافت هم می‌توان اقدامات قابل توجه و شایسته‌ای انجام داد.
نماینده عالی دولت در استان یزد تاکید کرد: پویایی بافت تاریخی زمینه افزایش امنیت و گردشگری را فراهم می‌کند و معماری سنتی آن باید در ساختمان‌سازی نوین لحاظ شود.
استاندار یزد در خصوص توسعه بوم گردی در استان یزد در فضای تاریخی و قدیمی گفت: در بافت‌های تاریخی اقدامات قابل توجهی در استان یزد انجام شده که زمینه افزایش امنیت و آرامش و ایجاد فضاهای دلنشین در خانه های کاهگلی این بافت را فراهم کرده است.
2 هزار و 334 واحد مسکن مهر استان یزد در مراسمی با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، استاندار و جمعی از مسئولان استانی در بافت تاریخی شهر یزد مورد بهره برداری قرار گرفت.

منبع خبر: ایرنا
  ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۱:۱ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد