رکورد های به یاد ماندنی دنیا

رکورد های به یاد ماندنی دنیا
وزن این سفایرمیلیونی Millennuim sapphire حدود ۶۱۵۰۰ قیراط است که توسط طراح معروف ایتالیائی آلسیو برچی Alessio Boschi حکاکی ...

بزرگترین سفایر:

 

The world's largest sapphire, The Millennium Sapphire, on view in the Atrium of the new <i>Sapphire Princess</i> during the vessel's historic naming in the Emerald City.

وزن این سفایرمیلیونی Millennuim sapphire حدود ۶۱۵۰۰ قیراط است که توسط طراح معروف ایتالیائی آلسیو برچی Alessio Boschi حکاکی شده است. موضوع این حکاکی به تصویر کشیدن نقاط عطف پیروزی‌های انسان است.

این سنگ نفیس اکنون در تگزاس آمریکا به‌معرض دید عموم گذاشته شده.

 بزرگترین الماس

 
کولینان” Cullinan بزرگترین الماس دنیا به وزن ۳۱۰۶ قیراط در ۱۶ ژانویه ۱۹۰۵ در معدن پرمیر دایاموند The premier Diamond mine در نزدیکی پرتوریا Pertoria آفریقای جنوبی کشف شد.

این الماس نفیس به ادوارد VII شاه انگلیس هدیه و به ۱۰۶ قطعه الماس تراش داده شد. حاصل این کار تولید ”ستاره آفریقا” star of Africa به وزن ۵۳۰۲ قیراط بود که جزئی از جواهرات تاج انگلیسی رویال اسکپتره Royal Sceptre به‌شمار می‌رود.

 بزرگترین قطعه طلا

Holtermann with his "nugget" (photo montage)


وزن بزرگترین قطعه طلای ناگت هولترمان holtermann Nugget حدود ۱۴/۲۳۵ کیلوگرم است. این ناگت در ۱۹ اکتبر ۱۸۷۲ در استرالیا کشف و سپس تجزیه شد. از آن ۱۱/۸۲ کیلوگرم طلا استخراج شد.

 بزرگترین شمش طلا

temp

بزرگترین شمش طلای ناب دنیا به وزن ۲۰۰ کیلوگرم در ۱۵ دسامبر ۱۹۹۹ در کارگاه ژاپن ساخته شد. طلای این شمش دارای ۹۹/۹۹% خلوص عرضی آن ۵/۱۹ سانتیمتر و طول آن ۶۵ سانتیمتر بود. این شمش در سال ۱۹۹۹ توسط یک ژاپنی خریداری و اکنون در ژیزوکا Shizuoka ژاپن در معرض دید عموم گذاشته شده است. ارزش آن حدود ۲۰ میلیون ین (معادل ۱۴۰ هزار پاوند و ۲۰۰ هزار دلار) قیمت‌گذاری شده.

 بزرگترین تولید‌کننده طلا

شرکت آنگلوگولد Anglo gold از ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی بزرگترین تولید‌کننده طلای دنیا به‌شمار می‌رود. این شرکت در سطح دنیا ۲۴ عملیات داشته و در سال ۲۰۰۰ حدود ۷/۲۱۷ میلیون‌گرم طلا تولید کرده که حدود دو برابر تولید رقیب اصلی خود بوده است. شرکت فوق ۲۷۳ میلیون ذخیره طلا و ۳۷/۱۲ میلیون کیلوگرم طلا در منابع خود به صورت اندوخته موجودی دارد.

 باارزش‌ترین الماس (براساس قیمت هر قیراط)

Hancock Red Diamond


 

 



بیشترین پولی که به ازاء ۱ قیراط الماس پرداخته شده حدود ۹۲۶۳۱۵ دلار است که برای ۹۵/۰ قیراط الماس مجلل به رنگ قرمز ارغوانی(The Hancock Red) در حراج خانه‌ای در نیویورک به سال ۱۹۸۷ است.

 با ارزش‌ترین جعبه جواهر

جعبه جواهر کارتیه Cartier مزین به یک قطعه استیل عتیقه متعلق به مصر باستان در ۱۷ نوامبر ۱۹۹۳ در آمریکا به قیمت ۱۸۹ هزار دلار به فروش رسید.

 باارزش‌ترین خودکار

La Dona Menagerie Fountain Pen

در سال ۱۹۸۸ یک کلکسیونر ژاپنی مبلغ ۳/۱ میلیون فرانک فرانسه (معادل ۲۱۸۰۰۷ دلار) برای خرید یک خودکار فانتین آنمون Anemone Fauntain Pen ساخت ردن Reden فرانسه، پرداخت. زمان ساخت این قلم نفیس مزین به ۶۰۰ نوع سنگ قیمتی متفاوت اعم از زمرد، آمتیس، یاقوت Rubies، سفایر و حدید Onyx بیش از یک سال به طول انجامیده بود.

 گران‌بهاترین خودکار

گران‌بهاترین خودکار دنیا ”لا مودرنیسته دایاموندر” La Modernista Diamonds ساخت ”کاردن دی آچه” caran d Ache ارژنو سوئیس. این خودکار نفیس در هارودس لندن به حراج گذاشته شد و به مبلغ هزار دلار به فروش رسید.

 گران‌بهاترین تلفن همراه

world-s-most-expensive-cell-phone-arrives-in-russia-goldvish-le-million.jpg


گران‌بهاترین تلفن همراه دنیا توسط دیوید موریس اینترنشنال David Morris International از لندن انگلستان طراحی و در ۱۹۹۱ به قیمت ۱۰۴ هزار دلار به فروش رسید. این تلفن نفیس از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و کی‌پد Key Pad آن مزین به الماس سفید و صورتی بود.

منبع خبر: نشریه طلا جواهر
  ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۸:۴۵:۱۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد