جواهرات مشهور

جواهرات مشهور
در دوران سلطنتی اروپا، تنها ثروتمندان و صاحبان منصب می‌توانستند جواهرات را خریداری و از آن‌ها استفاده کنند، معمولا این‌کار ...

در دوران سلطنتی اروپا، تنها ثروتمندان و صاحبان منصب می‌توانستند جواهرات را خریداری و از آن‌ها استفاده کنند، معمولا این‌کار به عهده جواهرفروشی‌های معتبر بود. طبقات پایین‌تر، نیز جواهرات خاص خود را داشتند، اما در کل، مواد و پروسه تولیدی در ساخت دستی آن‌ها چندان قابل توجه نبود. با این وجود قطعات ساخته شده جواهر اعم از کار مناسب یا نامناسب امضای سازندگان خود را دارا بود.

-  چرا تعیین مارک و نشان جواهر و نیز معروفیت آن‌ها قرن‌ها طول کشیده‌است؟

یکی از دلایل آن مقاومت اکثر خرده‌فروشان در انجام این‌ کار است. معمولا خرده‌فروشان تجارت خانوادگی را پیشه خود کرده و سعی می‌کردند بر شهرت و معروفیت خود بیافزایند. مسئله دیگر وادار کردن تولید‌کنندگان به نوشتن نام خود بر روی جواهرات بود.

سنت حاکم در ۲۰ سال گذشته تغییر اساسی کرد، به‌طوری‌که تعدادی از طراحان تصمیم گرفتند به خاطر کارشان شناخته شوند. آنها کار خود را به آرامی و از روی نظم انجام می‌دادند، به‌دقت به‌نظر افراد توجه کرده و شخصا در گالری‌ها حاضر می‌شده و برای جذب مشتری تبلیغات می‌کردند.

در حال حاضر از نظر جواهرفروشان نامدار و معتبر، تبلیغ و به نمایش گذاشتن مجموعه‌های جواهر در محل کار خود و آگهی‌ دادن در مجلات پرفروش، امری عادی به‌نظر می‌رسد.

باتوجه به افزایش فروش قلمرو جواهرات مزبور این پرسش مطرح می‌شود که ارائه مارک‌های تجاری چگونه انجام می‌شود؟ پرسش مزبور را با برخی طراحان مشهور که از نام و امضای آنان برای ثبت مارک‌های تجاری استفاده می‌شود، در میان گذاشتیم:

-  تعیین هویتEstablish An Identity

هنری دونیHenry dunay طراح با تجربه و مشهور می‌گوید:“ نخستین روزی که به ساختن مدل‌های تجاری کردم، زمانی بود که مجموعه‌ای کامل و آشنا برای عموم مردم طراحی کردم. مدل‌های تجاری زمانی کاربرد دارند که مشتریان با سبک کار شما آشنا بوده و شما را بشناسند.

هنگامیکه مشتریان با قطعات جواهر شما آشنا می‌شوند، می‌توانید نمونه‌های جدیدی را به آنان پیشنهاد کنید و سبب گسترش مدل‌های تجاری خود شوید. وسعت فعالیتDunay تاحدی است که مدل‌های جدیدی از ساعت، کمربند، جواهرات و اشیاء هنری در میان دیگر کارهای او دیده می‌شود.

جدا از تعداد چشمگیر مشتریان و مجموعه‌های او در سطح بین‌المللی، کار تبلیغاتی او محدود است و فقط در برخی نمایشگاه‌های تجاری شرکت می‌کند. او چگونه توانسته است به چنین شهرتی برسد؟

Dunay با لبخند می‌گوید: همسرش لیندا گلداستینLinda gold stein حدود ۲۰ سال در بخش روابط عمومی کار می‌کرده. او همکاری میان طراح و مسئول تبلیغات را مهم می‌داند.“

او به گل سینه کبوتر صلح اشاره می‌کند که در مراسم اهداء جوایز آکادمی، بر یقه‌های بسیاری از هنر پیشه‌های مشهور مزین شده بود و او را به جایگاه ویژه‌ای رساند.‌‌‌‌‌‌‌ طراح نیویورکی جوی هسJoe Hess معتقد است که اولین گام برای معرفی معرفی کالاهای تجاری، توصیف دیدگاه فردی است.

یک مجموعه باید از وحدت و هماهنگی اجزاء برخوردار بوده و شناختنی باشد. مرحله بعد، انتخاب خرده‌فروشانی است که با مدل‌های شما آشنا بوده و در تبلیغ و فروش مجموعه‌ها با شما همکاری می‌کنند. او می‌گوید: در صورتی که پول چندانی در اختیار ندارید بهترین راه حل آن است که در قلمرو خاصی کار خود را با جواهر فروش معتبری آغاز و محدوده آگهی و تبلیغ خود را به بازار و گروه‌های محلی معطوف کنید

منبع خبر: نشریه طلا جواهر
  ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۲:۰:۴۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد