راه اندازی صندوق تخصصی طلا تا پایان سال

راه اندازی صندوق تخصصی طلا تا پایان سال
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان از احتمال راه انداری صندوق تخصصی طلا تا پایان سال خبر داد.

علی تیموری گفت : با راه اندازی معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالا، صندوق های سرمایه گذاری می توانند برای مشتریانشان سرویس های بهتری در حوزه ابزارهایی که تکمیل کننده مدیریت ثروت هستند، ارائه کنند.
وی افزود : برای راه اندازی صندوق تخصصی طلا منتظر اعلام نظر سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم که با توجه به عزمی که در سازمان بورس برای راه اندازی صندوق های کالایی وجود دارد، به نظر می رسد که صندوق تخصصی طلا تا پایان سال راه اندازی شود.
تیموری با بیان اینکه صندوق های کالایی بر پایه فلزات ارزشمند و برای اکثر کالاهایی که از استانداردهای لازم برخوردارند، می تواند شکل بگیرد، افزود: در حال حاضر راه اندازی صندوق طلا تنها برپایه گواهی سپرده طلا و قرارداد آتی سکه که در بورس کالا ایران فعال هستند، پیشنهاد شده است به طوری که هر واحد
صندوق برابر یک سکه یعنی 3 گرم طلا است و این واحدها طوری تعریف شده است که بتواند بازار خرد را جذب کند.
مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان به هدف راه اندازی صندوق طلا اشاره کرد و گفت: گواهی سپرده سکه طلا می تواند یک اوراق جذاب برای سرمایه گذاران در حوزه کالاها باشد که در آینده با ورود صندوق های سرمایه گذاری به معاملات گواهی سپرده طلا، شاهد شکل گیری ابزارها و صندوق های تخصصی طلا و سکه خواهیم بود.
وی افزود: این صندوق ها در پرتفوی خود ترکیبی از قرارداد آتی سکه و گواهی سپرده طلا را قرار داده اند تا سرمایه گذاران به جای خریداری فیزیکی طلا، با خرید این ابزار سود مازادتری دریافت کنند.
تیموری اظهار داشت: توسعه ابزارهای مالی از جمله گواهی سپرده کالایی، باعث می شود بخش عمده ای از بازارهایی که به صورت فیزیکی فعال هستند به بازارهای مالی جذب شوند؛ به طوری که اگر صندوق طلا بر پایه گواهی سپرده طلا ارائه شود، به دلیل راحتی کار و امنیت بالا، می تواند بسیاری از مشتریان خرد و سرمایه گذاران بزرگ را جذب کند که در این صورت شاهد سرازیر شدن بخشی از پس اندازها به بازارهای مالی خواهیم بود.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۷:۵۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد