مسکن مهر پردیس را تکمیل می کنیم

مسکن مهر پردیس را تکمیل می کنیم
وزیر راه و شهرسازی:‌ طرح مسکن مهر پردیس وارث مشکلات مدیریتی است و باید همه کمک کنند ، تکمیل شود.

عباس آخوندی امروز در حاشیه دوازدهمین همایش و نمایشگاه سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی گفت : حتی در برخی سایت‌های مسکن مهر معبر دسترسی هم وجود نداشت و از محل منابع داخلی تونل و راه حائل ساختیم و این پروژه حاصل شلختگی در تصمیم‌گیری مدیران قبلی است.

وی گفت : قائم مقام وزارت در این حوزه هر هفته پایان کار مسکن مهر تعدادی از شهرها اعلام می‌کند و پیشرفت بیشتر طرح ها مناسب است و فقط مشکلاتی در مسکن مهر پردیس وجود دارد.

آخوندی افزود : مشکل پردیس به دلیل آن است که عمده کار آن از اواخر سال 91 و اوایل سال 92 آغاز شد که با بیشترین موقعیت تورمی اقتصاد ایران همراه بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت : در بدترین موقعیت اقتصادی، آنجا دیوارهای حائل 17 متری برای ایجاد معبر ساختیم و تونل‌های دسترسی به سایت‌ها را با اعتبارات خودمان اجرا کردیم.

آخوندی افزود: تصمیم‌گیران قبلی، تصمیم اشتباهی گرفتند و دولت ما وارث ان شد اما باید این اشتباه را تحمل کنیم هرچند نباید خریداران جریمه شوند، موضوع پیچیده است، عده‌ای تصمیم گرفتند از مردم پول بگیرند، بدون آنکه زیرساخت‌های آب، برق و معابر دسترسی ایجاد کنند، حتی در بخشنامه‌ای با پول مردم راه ساختند ، اما ما توانسته‌ایم با فشار به منابع داخلی خود احداث راه دسترسی و تونل را اجرایی کنیم.

آخوندی گفت : خدمات زیربنایی در پردیس ایجاد شده و پروژه‌ها فعال است،هرچندعقب‌ماندگی‌هایی دارد و ما میراث‌دار بی‌برنامگی و شلختگی هستیم که باید همه این شلختگی را تحمل کنند و فقط وزارت راه و شهرسازی را مقصر ندانیم.

وی افزود : همه کمک کنیم تا این طرح به سرانجام برسد و موانع تکمیل برداشته شود.

امکان پهلوگیری کشتی‌های 100 هزار تنی در بندر امام خمینی (ره)

وزیر راه و شهرسازی گفت : در بندر امام خمینی (ره) امکان پهلوگیری کشتی‌های صد هزار تن را داریم. عباس آخوندی امروز دوشنبه در حاشیه دوازدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش دریایی با حضورنمایندگانی از 37 کشور گفت :باید ایران به مؤسسات بین‌المللی به عنوان هاب حمل‌ونقل منطقه معرفی شود.

آخوندی اسکله‌های موجود در بنادر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بندر امام خمینی می‌تواند 200 میلیون تن بار در سال تخلیه و بارگیری در این بندر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت : در بندر شهید رجایی کشتی‌های بالای 200 هزار تن امکان پهلوگیری دارند که قادرند تا بیش از 13 هزار سانتی‌متر تخلیه و بارگیری کنند.

آخوندی افزود: همچنین ظرفیت در بندر شهید بهشتی چابهار در حال افزایش است و کشتی‌های بالای 60 هزار تن امکان پهلوگیری در این بندر دارند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با اجرای فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی کشتی‌های بالای 300 هزار تن امکان پهلوگیری در این بندر را دارند.

وی فراهم‌سازی فضای امن تجاری در منطقه را از الزامات توسعه دریامحور عنوان کرد و گفت: قبلاً موقعیت ایران در سطح جهان مخدوش بود اما در حال عبور از این شرایط سخت هستیم.

آخوندی به ریل‌گذاری 120 کیلومتری در بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: هفته گذشته دو خطه ریلی بندر امام خمینی (ره) به اهواز افتتاح شد و تا پایان امسال خط اهواز - اندیمشک تکمیل می‌شود که این به توسعه حمل‌ونقل ترکیبی بندر امام کمک می‌کند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید همچنین بندر چابهار ما 2.5 میلیون تن ظرفیت دارد که ظرفیت ? میلیون تنی آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: در دریای عمان به دنبال توسعه حمل‌ونقل ترکیبی و محوری هستیم.

آخوندی همچنین توسعه بانکرینگ (سوخت‌رسانی به کشتی‌ها) را از دیگر اولویت‌ها در بخش دریایی بندری عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری مناسبی در بخش سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در بندر شهید رجایی داشته‌ایم و دنبال ارتقای سهم خود در بانکرینگ دنیا هستیم.

وزیر راه و شهرسازی صادرات محصولات نفتی را از اولویت‌ها در این حوزه عنوان کرد و گفت: اگر پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس افتتاح شود بخش عمده محصولات این پالایشگاه نیازمند صادرات است و ما نیاز به یکسری از اسکله‌ها برای کمک به پالایشگاه داریم بنابراین توجه به ایجاد اسکله تخصصی برای حمل و تخلیه و بارگیری مواد سوختی در دستور کار است

وی گفت: هفته گذشته اسکله سوخت بارگیری در بندر امام افتتاح شد و امیدواریم به زودی 3 اسکله سوخت بارگیری در بندر شهید رجایی احداث شود.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۱:۴۷ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد