مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا چیست؟

مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا چیست؟
برگزاری نشست بانکهای مرکزی ژاپن و آمریکا طی روزهای آینده و اعلام تصمیمات جدید درباره سیاست های پولی ، می تواند مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا و نرخ ارز باشد.

 به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه باز هم تغییری نکرد به 1276 دلار رسیده است که نسبت به روز دوشنبه حدود یک دلار افزایش داشته است.
قرار است فردا چهارشنبه نتایج نهایی نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا اعلام شود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، بعید است که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را تغییر دهد، آن هم با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر .
انتشار آمارهای مثبت درباره وضعیت بخش صنعت آمریکا اروپا و آسیا، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال را تقویت کرده است. تازه ترین نظرسنجی سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست نوامبر فدرال رزرو تنها 6 درصد است و این احتمال برای نشست دسامبر بره بیش از 78 درصد رسیده است.
البته برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که حتی در صورت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر، مقامهای بانکی آمریکا طی سال آینده تمایل چندانی برای افزایش بیشتر نرخ بهره نخواهند داشت و این مساله موجب کاهش فشار بر دلار و رشد تقاضای سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد.
کارشناسان بین المللی پیش بینی می کنند که تقاضای فیزیکی برای طلا از سوی کشورهای در حال توسعه و نوظهور به خصوص چین و هند نیز طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت.
بانک مرکزی ژاپن اواخر امروز سه شنبه نتایج نشست خود را اعلام خواهد کرد و به نظر می رسد که در این نشست سیاست های پولی و نرخ بهره تغییری نخواهد داشت.
تازه ترین آمارهای اقتصادی چین نشان می دهد که شاخص تولیدات صنعتی طی ماه اکتبر به بیش از 51.2 واحد رسیده است که این رقم بهتر از ماه سپتامبر بوده است.
به نظر می رسد اقتصاد چین در شرایط کنونی به دوران ثبات رسیده است. بانک مرکزی چین طی ماه های اخیر سیاست های حمایتی زیادی را به منظور تقویت رشد و رونق اقتصادی اجرا کرده است.
انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا طی روزهای آینده نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد. انتشار آمارهای مربوط به وضعیت بخش صنعت و بازار اشتغال و نرخ بیکاری در ماه اکتبر از مهمترین آمارها به شمار می رود.
در بازار نفت نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 0.01 درصد کاهش به 48.80 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار نیز با 0.01 درصد کاهش به 98.41 واحد رسیده است.

منبع خبر: 
  ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۹:۱۴ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد