تازه ترین نظر سنجی ها درمورد قیمت طلا پس از برگزاری آخرین فدرال امریکا

تازه ترین نظر سنجی ها درمورد قیمت طلا پس از برگزاری آخرین فدرال امریکا
فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

 به نقل از رویترز، فدرال رزرو آمریکا در بیانیه نشست اخیر خود نشان داد که در صورت بهبود اوضاع اقتصادی و افزایش نرخ تورم، زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر فراهم خواهد شد.
بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد: روند رشد و رونق اقتصادی همچنان حفظ شده و افزایش فرصت های شغلی نیز طی ماه های اخیر ادامه یافته است. سیاستگذاران پولی آمریکا بر این باورند که نرخ تورم آمریکا در مسیر دستیابی به هدف 2 درصدی قرار دارد.
فدرال رزرو آمریکا در این بیانیه افزود: کمیته بازار آزاد بر این باور است که شرایط لازم برای افزایش نرخ بهره تقویت شده ولی همچنان ترجیح می دهد تا منتظر شواهد بیشتری از بهبود وضعیت اقتصادی باشد.
فدرال رزرو آمریکا در حالی تصمیم گرفته است نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند که انتخابات ریاست جمهوری سه شنبه آینده برگزار خواهد شد. بانک مرکزی آمریکا در این بیانیه ابراز اطمینان کرده است که نرخ تورم این کشور طی ماه های آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.
جانت یلن رئیس فدرال رزرو در نشست سپتامبر نیز تاکید کرده بود که با توجه به بهبود شرایط اشتغال و نرخ تورم، احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان سال وجود دارد.
از آن زمان تاکنون بازار اشتغال آمریکا شرایط مناسبی داشته و نرخ تورم نیز با افزایش نسبی روبرو شده است. رشد اقتصادی آمریکا نیز در سه ماه سوم امسال به بیش از 2.9 درصد رسیده است.
 تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که محبوبیت ترامپ در بین رای دهندگان آمریکایی بیشتر شده و این مساله موجب نگرانی بازارهای بین المللی شده است. این مساله شاخص سهام در بازارهای مالی را کاهش داده و موجب افزایش قیمت طلا شده است.
البته تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که کلینتون نسبت به ترامپ 5 درصد پیشی گرفته است ولی برخی نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که ترامپ با اختلاف یکی دو درصد پیشتاز است.
به نظر می رسد پس از برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا اکنون بازارهای بین المللی منتظر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

منبع خبر: 
  ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۰:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد