مذاکره برای تاسیس بانک طلا

مذاکره برای تاسیس بانک طلا
رییس اتحادیه طلا و جواهر از مذاکره با سه بانک خصوصی برای تاسیس بانک طلا خبر داد.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به ارائه‌ پیشنهاد ایجاد بانک طلا، افزود: بر همین اساس تاکنون مذاکراتی با سه بانک برای راه اندازی بانک طلا انجام شده است.
وی با بیان اینکه طرح ایجاد بانک یا بانک‌های طلا را به چند بانک مختلف پیشنهاد کرده‌ایم، به ایبنا اظهار داشت: در این سیستم چرخه‌ای به وجود می‌آید و مردم طلای خود را به عنوان سپرده در اختیار بانک می‌گذارند و سود ناچیزی نیز به آنها تعلق می‌گیرد و هر زمان که طلای خود را درخواست کردند بانک عامل مورد نظر به میزان طلای سپرده شده، طلا در اختیار آنها قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: بانک‌ها نیز پس از این‌که طلا را از مردم دریافت کردند آن را در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهند تا این واحدها سرمایه ایجاد شده را با وثیقه به کار گیرند و در فعالیت‌های مختلف از جمله صادرات از آن استفاده کنند و سالانه همان طلا را با کارمزد پایین به بانک بازگردانند.
رییس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر این‌که قیمت طلا همواره در حال رشد بوده و کاهش قیمتی نداشته است، عنوان کرد: در این چرخه ارزش پول حفظ می‌شود و مردم طلای خود را به بانک و سپس بانک طلای مورد نظر را به واحدهای تولیدی می دهند و واحدهای تولیدی این طلا را در فعالیت‌های مختلف به کار می‌گیرند تا سود بین مردم و بانک توزیع شود بدون این‌که ارزش سرمایه کم شده یا از بین برود.
کارشناسان اقتصادی معتقدند: تاسیس بانک طلا در صورت رعایت قوانین بانکداری اسلامی اقدام مناسبی است و این امکان را برای خانواده ها فراهم می کنند تا از ظرفیت دارایی های خود در اقتصاد استفاده کنند.

منبع خبر: 
  ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۲:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد