قراردادهای بلند‌مدت میان شرکت‌های پتروشیمی و خریداران در بورس کالای ایران

قراردادهای بلند‌مدت میان شرکت‌های پتروشیمی و خریداران در بورس کالای ایران
رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی: از قراردادهای بلندمدت پتروشیمی‌ها با بورس کالا حمایت می‌کنیم

انعقاد قراردادهای بلند‌مدت میان شرکت‌های پتروشیمی و خریداران در بورس کالای ایران افزون بر شفافیت بیشتر می‌تواند تسهیل در روند معامله‌ها را درپی داشته باشد.
بحث ماندن یا خروج محصولات پتروشیمی دربورس کالای ایران و نیز چالش‌های به وجود آمده در این زمینه و همچنین لزوم تنوع در نحوه معامله‌ها از مهم‌ترین موارد مطرح شده میان فروشندگان و خریداران محصولات پلیمری و شیمیایی دربورس کالا طی ماه‌های گذشته بود که سرانجام با مذاکره و رایزنی‌های انجام شده هم معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا ماندنی شد و هم معامله‌ها تغییر درنحوه عرضه و فروش را تجربه کردند. رضا محتشمی‌پور، رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی آخرین مباحث موجود دراین زمینه و نیز برنامه‌های آتی برای معامله‌های شفاف را تشریح کرد که متن این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم:
نحوه تعامل و همکاری میان مجتمع‌های پتروشیمی و بورس کالا را چگونه ارزیابی می‌کنید و انعقاد قراردادهای بلند‌مدت آیا محقق شد؟
شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز مجتمع‌های تولیدی همکاری بسیار خوب و سازنده‌ای با متولیان امر در بورس کالا دارند و خوشبختانه روند همکاری‌ها به ویژه در ماه‌های اخیر رضایت بخش بوده است. قراردادهای بلندمدت در بورس کالای ایران برای محصولاتی که تولیدکننده و خریدار مشخص دارد می‌تواند بازار این محصولات را به سوی آرامش هدایت کند و از توزیع رانت نیز جلوگیری خواهد شد و اکنون تقاضا برای قراردادهای بلند‌مدت درحال افرایش است.
درباره قرارداد‌های بلند‌مدت باید به این نکته اشاره کرد که قراردادهای بلندمدت محصولات پتروشیمی یکی از خواسته‌های قدیمی شرکت‌های پتروشیمی از بورس کالای ایران بود تا آنها بتوانند با اطمینان خاطر برای میزان تولیدشان برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند و در این راستا با هدف تحقق این موضوع، از ابتدای امسال دو قرارداد بلند‌مدت از سوی پتروشیمی تند‌گویان برای معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا امضا شده است. امروز شرایطی در بازار وجود دارد که همه خواهان ثبات و آرامش در بازار هستند و معامله‌گران به دنبال معامله‌هایی شفاف و با رونق هستند و در حال حاضر تقاضای 3 شرکت برای انعقاد قرارداد بلند‌مدت 3 محصول در حال بررسی نهایی است.
برای سهولت خرید آیا اقدام‌های دیگری انجام خواهد شد؟
همان‌طور که اشاره شد روابط با بورس کالا بسیار خوب بوده و در سطحی مطلوب قرار دارد و همکاران ما در این بورس تلاش دارند تا نحوه معامله‌ها و تسهیل روابط میان فروشندگان و خریداران به بهترین شکل ممکن محقق شود و همه به دنبال بازارهایی پویا و همگام با رونق هستیم.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۹:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد