وزیر نفت: توزیع بنزین یورو 4 به 28 میلیون لیتر رسید

وزیر نفت: توزیع بنزین یورو 4 به 28 میلیون لیتر رسید
وزیر نفت با بیان این که میزان توزیع بنزین یورو 4 در زمان آغاز به کار دولت یازدهم صفر بود، افزود: این رقم اکنون به ٢٨ میلیون لیتر در روز رسیده است.

به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز سه شنبه در سیزدهمین دوره اعطای جایزه ملی کیفیت، افزود: توزیع بنزین یورو 4 به‎زودی به روزانه ٣٠ میلیون لیتر می رسد و با وارد مدار شدن نخستین فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پیش از پایان امسال توزیع این نوع بنزین به 40 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.
زنگنه به موضوع استانداردسازی فرآورده های نفتی در کشور اشاره کرد و افزود: فرآورده های نفتی که به بازار عرضه می شوند باید حداقل استاندارهای اجباری را داشته باشند تا از این مهم محیط زیست کشور حفظ و سلامت مردم تامین شود.
به گفته وی، در صورتی که سه فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد مدار شود، تولید بنزین یورو 4 از مرز 65 میلیون لیتر در روز فراتر می رود.
زنگنه افزود: توزیع گازوئیل یورو 4 در ابتدای فعالیت این دولت روزانه ٢ میلیون لیتر بود که هم اکنون به حدود ٣٠ میلیون لیتر در روز رسیده و تحقق این هدف کار بزرگ و پرهزینه ای بوده است.

کالاهای مورد استفاده در صنعت نفت بالاترین استاندارد را دارد
وزیر نفت با تاکید بر اینکه کالاهای مورد استفاده در صنعت نفت امروز بالاترین و سختگیرانه‎ترین استانداردها را دارند، گفت: صنعت نفت بنا به طبیعت خود به معنای تولید، فرآورش، انتقال و توزیع انواع هیدروکربن‎ها و مواد نفتی است که می تواند برای آب، خاک و هوا آلایندگی ایجاد کند.
زنگنه افزود: سر و کار داشتن با مواد سمی و همچنین کار در محیط پرخطر سبب شده است موضوع کیفیت و رعایت استانداردها در صنعت نفت به موضوعی مهم بدل شود.
وی افزود: کیفیت و استاندارد، دو موضوع جدانشدنی هستند به این معنا که در گام نخست ابتدا باید کیفیت در خدمات و سپس استانداردها به طور کامل رعایت شوند که این مهم در حوزه صنعت نفت برای سلامت مردم و کارکنان امری ضروری است.
وزیر نفت تصریح کرد: حفظ سرمایه‎ها، ضرورت تداوم تامین انرژی و ... مواردی است که به رعایت سختگیرانه استانداردها در صنعت نفت جلوه مهم بخشیده است.
زنگنه به موضوع استانداردهای اختصاصی صنعت نفت در جهان اشاره کرد و گفت: موسسه نفت آمریکا (API) که نهاد غیردولتی و حرفه ای است امروز دقیق‎ترین و سختگیرانه‎ترین استانداردها را در این صنعت اعمال می کند به گونه ای که تنها صنعت هسته‎ای است که ممکن است استانداردهای سختگیرانه تر از نفت داشته باشد.

همکاری ثمربخش وزارت نفت و سازمان استاندارد ایران
وزیر نفت به موضوع استانداردسازی کالاهای صنعت نفت اشاره کرد و گفت: هم اکنون کالاهای مورد استفاده در صنعت نفت از بالاترین و سختگیرانه ترین استانداردها برخوردارند. ما در دوران تحریم و البته بخشی نیز به دلیل بی انضباطی از رعایت استانداردها غافل بودیم، در صورتی که رعایت استاندارد در صنعت نفت و یا هر صنعتی امروز ارزش تلقی می شود.
وی با بیان این که برخی فکر می کنند حوادث اتفاق افتاده در صنعت نفت به اشتباه در طراحی‎ها مربوط است، اظهار کرد: طراحی‎ها اشتباه نیست؛ زیرا اگر حتی یک پیچ غیراستاندارد مورد استفاده قرار گیرد ممکن است سبب ترکیدگی لوله‎ها و تاسیسات، آتش سوزی و یا خسارت‎های بزرگی به بار آورد.
وزیر نفت عنوان کرد: ما هر لحظه با خطر روبرو هستیم، هر اشتباهی می تواند فاجعه‎ای ملی ایجاد کند که جان و مال مردم را به خطر اندازد و یا حتی تولیدات ما و خدمت رسانی به مردم متوقف شود، از این رو در رعایت استانداردها باید دقت و سختگیری لازم انجام شود.
زنگنه تاکید کرد، همکاری سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت تاکنون بسیار ثمر بخش بوده است؛ این موضوع باید ادامه یابد تا در سایه آن زندگی بهتری برای شهروندان ایجاد شود.

منبع خبر: ایرنا
  ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰:۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد