نشتی گاز در برخی فازهای پارس جنوبی

نشتی گاز در برخی فازهای پارس جنوبی
عبور و مرور قایق های صیادی و لنگر اندازی های آنها موجب شده تا در برخی فازها همچون فاز ۱۶ و فاز ۱۲ نشتی در خطوط لوله انتقال گاز ترش و انتقال گلایکول ایجاد شود.

در حالی که فازهای پارس جنوبی یک به یک به مدار تولید وارد شده و ایران، نتیجه سالها سرمایه گذاری و تلاش را با افزایش ظرفیت تولید از این میدان مشترک گازی برداشت می کند، بروز مشکل جدیدی در برخی فازهای پارس جنوبی، موجب افزایش هزینه ها در برخی پروژه ها شده است.

عبور و مرور قایق های صیادی و لنگر اندازی های آنها موجب شده تا در برخی فازها همچون فاز 16 و فاز 12 نشتی در خطوط لوله انتقال گاز ترش و انتقال گلایکول ایجاد شود.

خط لوله 32 اینچ انتقال گاز ترش از فاز 16 پارس جنوبی که به دلیل لنگراندازی یکی از قایق های صیادی دچار آسیب شده بود اخیراً مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفته، اما خط لوله 4 اینچ انتقال گلایکول فازهای 15 و 16 و خط لوله 4 اینچ فاز 12 پارس جنوبی در حال حاضر نشتی دارد که تیمی از متخصصان داخلی در حال نشت یابی و تعمیر این خطوط هستند.

«محمدرضا هنرور» مدیر نصب شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در این خصوص گفت: نشتی خط لوله 32 اینچ فاز 16 پارس جنوبی برطرف شده و نشتی خط لوله 4 اینچ فازهای 15 و 16 در حال رفع است.

وی افزود: خط لوله 4 اینچ فاز 12 پارس جنوبی پیش از این 3 بار دچار نشتی شده بود که هر بار مورد تعمیر قرار گرفت و اکنون بازهم دچار نشتی شده است که رفع این مشکل در دست اقدام است.

این مقام مسئول همچنین از آغاز نشت یابی خطوط لوله فازهای 17 و 18 پارس جنوبی خبر داد و گفت: نشت یابی خطوط لوله فاز 19 نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع خبر: پارس نیوز
  ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۵:۱۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد