پرداخت 18 هزارمیلیارد ریال تسهیلات به مسکن مهر مازندران

پرداخت 18 هزارمیلیارد ریال تسهیلات به مسکن مهر مازندران
مدیر امور شعب بانک مسکن مازندران گفت که این بانک برای ساخت مسکن مهر در شهرهای این خطه شمال کشور تاکنون 18 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است .

مصطفی تقوی روز یکشنبه در گفت و گویی درساری افزود : این تسهیلات برای ساخت 105 هزار واحد مسکونی پرداخت شده است.
وی گفت که تاکنون 86 درصد از تسهیلات پرداختی برای مسکن مهر در این استان به فروش اقساطی تبدیل شده است.
تقوی ، تعداد واحدهای مسکن مهر را که تسهیلات آنها فروش اقساطی شده و در اختیار مالکان قرار گرفته ، حدود 91 هزار و 400 واحد اعلام کرد.
به گفته وی ، بانک مسکن مازندران در تبدیل وضعیت واحدهای مسکونی مهر به فروش اقساطی رتبه برتر را در میان استان های کشور در اختیار دارد.
مدیر امور شعب بانک مسکن مازندران علت این موفقیت را خود مالکی بیشتر متقاضیان مسکن مهر ذکر کرد و گفت که در مازندران با توجه به این که بیشتر متقاضیان خود صاحب زمین بودند ، بار اصلی مسکن مهر بر دوش آنان قرار گرفته است.
وی همچنین علت بروز مشکل در برخی پروژه های مسکن مهر را جانمایی نادرست و نبود امکانات زیرساختی برای سکونت متقاضیان اعلام کرد.
رشد 79 درصدی پرداخت تسهیلات مسکن
مدیر امور شعب بانک مسکن مازندران گفت که میزان تسهیلات پرداختی برای خرید و ساخت مسکن در این استان در هفت ماهه سال جاری 79 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش یافت.
تقوی افزود : در این مدت چهار هزار و 454 میلیارد ریال تسهیلات خرید و ساخت مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.
وی گفت : امسال برای ساخت 6 هزار و 165 واحد مسکونی به میزان 2 هزار و 667 میلیارد ریال تسهیلات داده شد ، در حالی که پارسال در این مدت برای 2 هزار و 583 واحد مسکونی یکهزار و 145 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده بود.
او با اعلام این که در بخش ساخت مسکن از لحاظ تعداد 62 درصد و از لحاظ ارزش ریالی حدود 133 درصد پرداختی ها بیشتر شده ، نتیجه گیری کرد که حرکت ساخت و ساز مسکن امسال به سمت رونق بوده است.
تقوی اظهار داشت : همچنین درهفت ماهه سال جاری برای خرید 2 هزار و 920 واحد مسکونی در استان افزون بر یکهزار و 147 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد ، در حالی که پراختی مدت مشابه سال گذشته برای 2 هزار و 647 واحد ، 800 میلیارد ریال بود.
مدیرامور شعب بانک مسکن مازندران گفت که در بخش خرید مسکن نیز از لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی 10 و نیم درصد و ارزش پرداختی حدود 43 درصد رشد مشاهده شده است.
وی افزود : میانگین رشد پرداخت تسهیلات برای خرید و ساخت مسکن در این استان در هفت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از میانگین کشوری نیز پنج درصد بیشتر شد.
تقوی میانگین رشد تسهیلات پرداختی در کشور را برای خرید و ساخت مسکن حدود 74 درصد عنوان کرده است.
رشد 18 درصدی منابع بانک مسکن
مدیرامور شعب بانک مسکن رشد 18 درصدی منابع این بانک را از نشانه های رونق مسکن پیش بینی کرد و گفت که میانگین رشد منابع این بانک در مقایسه با سایر بانک های دولتی استان حدود 2 برابر است.
میزان منابع بانک های دولتی مازندران در هفت ماهه سال جاری 232 هزار میلیارد ریال اعلام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 9 درصد بیشتر است .
در همین مدت میانگین معوقه این بانک ها نیز 26 هزار میلیارد ریال برآورد شد که میانگین خطرپذیری را به 11 درصد رساند. این رقم چهار درصد از استاندارد جهانی بیشتر است.
بر اساس آمارهای رسمی ، 913 هزار واحد مسکونی در مازندران سرپاست که 506 هزار واحد در شهرها و بقیه در روستاهاست.

منبع خبر: ایرنا
  ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۱:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد