قیمت طلا در بازارلندن به کمترین سطح در 5 ماه گذشته رسید

قیمت طلا در بازارلندن به کمترین سطح در 5 ماه گذشته رسید
خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت طلا صبح روز دوشنبه در بازار لندن با یک درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته به پایین ترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید.

به گزارش روز دوشنبه رویترز دلیل این کاهش را افزایش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای اصلی و احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر (آذر-دی) دانست.
قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در ساعت 02:45 روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن با 0.6 درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته به یک هزار و 218 دلار و 90 سنت در هر اونس طلا رسید. در اوایل وقت امروز، قیمت طلا در این بازار با یک درصد کاهش به یک هزار و 213 دلار و 15 سنت در هر اونس طلا رسیده بود که کمترین قیمت از سوم ژوئن (14 خرداد) است.
در بازار کامکس نیویورک نیز بهای هر اونس طلا در معاملات آتی با 0.5 درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته به یک هزار و 218 دلار و 50 سنت در هر اونس رسید.
فروش گسترده سهام طلا و دیگر کالاها و افزایش بازده اوراق قرضه سبب شد قیمت طلا جمعه گذشته تقریبا سه درصد کاهش یابد.
«جفری هالی» تحلیلگر ارشد بازار در صرافی «او ای ان دی ای» کانادا گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم تداوم فروش در بازارها است. مردم به نظر می رسد اکنون دیگر در مورد خطر ترامپ صحبت نمی کنند بلکه بیشتر در مورد روش وی و سیاست های مالی وی در ارتباط با زیرساخت ها صحبت می کنند، سیاست هایی که منجر به افزایش تورم و افزایش نرخ بهره و افزایش بازده اوراق قرضه در آمریکا می شود.
وی ادامه داد: وقتی بازده اوراق بهادار در آمریکا بالا رود، تقاضای دارایی های دیگر مانند طلا کاهش می یابد.
نرخ برابری دلار در مقابل ارزهای اصلی نیز امروز به بالاترین سطح خود در 9 ماه گذشته رسید.
«استنلی فیشر» معاون رییس بانک مرکزی آمریکا جمعه گذشته اعلام کرد، چشم انداز رشد اقتصادی آمریکا به قدر کافی خوب نیست که این بانک برنامه افزایش تدریجی نرخ بهره را پیش ببرد.
دونالد ترامپ در انتخابات هفته گذشته ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهوری این کشور انتخاب شد. اعلام انتخاب وی آثار روانی اولیه بر بازارهای جهانی داشت و سبب شد قیمت طلا در همان روز بالا رود، شاخص سهام پایین بیاید و ارزش دلار آمریکا کاهش ارزش برابری را تجربه کند.
اما در بعدازظهر همان روز وضعیت بازارها به شرایط عادی بازگشت.

منبع خبر: ایرنا
  ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۶:۴۰ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد