احتمال توافق اوپک برای دومین روز متوالی نرخ نفت را افزایش داد

احتمال توافق اوپک برای دومین روز متوالی نرخ نفت را افزایش داد
علی‌رغم انتشار گزارشی از افزایش ذخایر نفت آمریکا، با تقویت احتمال توافق اوپک نرخ نفت برای دومین روز متوالی افزایش یافت و این کالای اساسی 47.07 دلار در هر بشکه معامله شد.

به نقل از رویترز، قیمت جهانی نفت روز چهارشنبه با بی‌اعتنایی به گزارشی که نشان داد ذخایر نفت امریکا افزایش یافته است، بالا رفت و بر 6 درصد افزایش روز گذشته نفت افزود.

با تلاش دوباره کشورهای عضو اوپک برای محکم کردن گام‌های اجرای توافقی برای کاهش تولید نفت در مواجه با اشباع بازارهای جهانی، نرخ نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 11 سنت افزایش 45.92 دلار فروخته شد که امروز بیش از 46 دلار نیز فروخته شده است. این نوع روز گذشته 5.8 درصد افزایش قیمت داشت و 45.81 دلار فروخته شده بود که بیشترین درصد افزایش یک روزه از اوریل آوریل به شمار می‌رود.

نفت برنت نیز با 12 سنت افزایش 47.07 دلار معامله شد. بهای این نوع نفت تا 47.23 دلار نیز بالا رفته بود. این شاخص نفتی روز گذشته با 5.7 درصد افزایش مواجه شد و بشکه‌ای 46.95 دلار فروخته شد که بیشترین افزایش از 28 سپتامبر به شمار می‌رود.

اعضای اوپک در ماه سپتامبر در الجزایر توافق کردند تا تولید خود را کاهش دهند که نخستین توافق برای کاهش تولید از سال 2008 تاکنون به شمار می‌رود. البته این توافق شامل شرایط ویژه برای ایران، لیبی و نیجریه بود.

قرار است که این قرارداد در نشست بعدی اوپک در 30 نوامبر در وین نهایی شود و 2 هفته تا این اجتماع زمان مانده است.

ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «با توجه به میزان تغییر قیمت‌ها و اینکه بازار با قیمت‌های بالا به کار خود پایان داد، وضعیتی وجود دارد که احتمالا تمایل دارد این افزایش کمی بیشتر ادامه یابد.»

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک احتمالا در چند روز آینده به کشورهای عضو این سازمان از جمله ایران و نزوئلا سفر خواهد کرد تا مورد این توافق گفتگو کند.

جیگ یی پان، استراتژیست بازار در سنگاپور در این رابطه گفت: «درصورتی‌که این توافق برای کاهش تولید حاصل شود، این اتفاق برای نخستین بار در 8 سال گذشته رخ خواهد داد.»

پان ادامه داد: «هنوز ریسک‌هایی از گزارش ذخایر آمریکا تا موضع اعضای اوپک وجود دارد که می تواند بهبود کنونی قیمت نفت را به خطر بیندازد.»

موسسه آمریکن پترولیوم اعلام کرد که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 11 نوامبر 3.6 میلیون بشکه افزایش یافته و به 488.8 میلیون بشکه رسیده است. درحالی‌که تحلیلگران انتظار افزایش 1.5 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱:۲۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد