اختلاف نظر بر سر روند نوسانات قیمت طلا

اختلاف نظر بر سر روند نوسانات قیمت طلا
در تازه ترین نظرسنجی کیتکو ۱۸ کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی شرکت کرده اند که از این تعداد ۹ نفر معادل ۵۰ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند و ۹ نفر دیگر نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که انتظارات مربوط به نوسانات ارزش دلار آمریکا طی روزهای آینده مهمترین تاثیر را برقیمت جهانی طلا خواهد داشت.

کاهش ارزش دلار می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا شود و بر عکس افزایش ارزش دلار به ضرر قیمت طلا تمام خواهد شد.
در نظرسنجی کیتکو از سرمایه گذاران بین المللی نیز 689 نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز 301 نفر معادل 44 درصد اعلام کردند که اونس طلا طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت. 271 نفر معادل 39 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آتی با کاهش روبرو می شود و 113 نفر معادل 16 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.
در نظرسنجی هفته گذشته 50 درصد کارشناسان اقتصادی و 52 درصد سرمایه گذاران بین المللی درباره پیش بینی قیمت طلا گفته اند که با افزایش روبرو خواهد شد ولی اونس طلا در هفته ای که گذشت با افت شدیدی همراه شده است.
از اواسط ماه می تاکنون تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی در نظرسنجی کیتکو نیوز 20 بار روند قیمت طلا را درست پیش بینی کردند و 6 بار نیز پیش بینی آنها نادرست بوده است، این به معنای درستی 77 درصد پیش بینی های آنها بوده است. سرمایه گذاران بین المللی نیز در این مدت 17 بار درست و 9 بار نادرست روند قیمت طلا را پیش بینی کرده اند یعنی با دقت 65 درصدی.
تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آر جی او اعلام کردند که تا زمانی که ارزش دلار روندی صعودی را دنبال می کند، قیمت طلا تحت فشار زیادی قرار خواهد داشت.
گمانه زنی های سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله نیز فشار بر قیمت طلا را تشدید خواهد کرد.

منبع خبر: 
  ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۱:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد