قيمت جهاني نفت كاهش يافت

قيمت جهاني نفت كاهش يافت
به دنبال مطرح شدن پيشنهادي در خصوص كناره گيري معمر قذافي از قدرت در ليبي قيمت جهاني نفت امروز سه شنبه براي نخستين بار در سه روز اخير كاهش يافت .
به گزارش خبرگزاري فارس شبكه الجزيره اعلام كرد پيشنهادي به قذافي ارائه شده است كه در صورت تامين امنيت وي و خانواده اش از قدرت كناره گيري كند. در پي اعلام اين خبر قيمت جهاني نفت 0.9 درصد كاهش يافته است. جاناتان بارت كارشناس ارشد انرژي تاكيد كرد احتمالاتي در خصوص كاهش تنشهاي سياسي در ليبي وجود دارد كه اين مساله موجب برقراري آرامش در بازار جهاني انرژي خواهد شد. اگر تنشهاي سياسي در خاور ميانه كاهش يابد قيمت نفت به كمتر از 85 دلار خواهد رسيد.
بر اساس اين گزارش قيمت هر بشكه نفت سبك آمريكا در بازار نيويورك براي تحويل در ماه آوريل با 56 سنت كاهش به 104.88 دلار رسيد. قيمت نفت روز گذشته با 1.02 دلار افزايش به بيش از 105.44 دلار رسيده بود. قيمت نفت نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 28 درصد رشد داشته است.
در بازار لندن نيز هر بشكه نفت برنت با 45 سنت كاهش به كمتر از 114.59 دلار رسيد.
بر اساس آمارهاي بلومبرگ ميزان ذخاير انرژي آمريكا در هفته گذشته با يك ميليون بشكه افزايش به بيش از 346.4 ميليون بشكه رسيده است.
سازمان بين المللي انرژي اعلام كرد توليد نفت ليبي بيش از يك ميليون بشكه در روز كاهش يافته است . عربستان با اقدامي يك جانبه اقدام به افزايش توليد نفت خود بدون هماهنگي با اوپك نموده است ولي اين مساله تا كنون تاثير چنداني بر قيمت نفت نداشته است. كارشناسان انرژي به شدت نگران گسترش بحران سياسي خاور ميانه به ساير كشورهاي منطقه هستند. 
منبع خبر: خبرگزاري فارس
  ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۳:۵۳ بعد از ظهر
نظرات (1)

َعبدالمجید روح نیا  ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۲:۴۶ قبل از ظهر

بهترین پایگاه اطلاعات اقتصادی ایران. پیشنهاد می کنم امکان مبادلات هم در این پایگاه مورد بررسی قرار بگیرد. این پایگاه قابلیت تبدیل شدن به یک بازار بورس تمام عیار را دارد.

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد