قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو می شود

قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو می شود
رئیس شرکت معدنی رندگلد گفت: عوامل زیادی در شرایط کنونی وجود دارد که بر قیمت طلا تاثیرگذار است.

ایشان اضافه کرد: من همواره گفته ام که قیمت طلا طی ۶ تا ۹ ماه آینده بسیار نوسان خواهد داشت ولی در نهایت نیروهای ساختاری بازار موجب خواهد شد تا قیمت جهانی طلا با افزایش چشمگیری در بلندمدت روبرو شود.

به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی،مارک بریستو  افزود: قیمت طلا پس از روشن شدن نتایج همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش زیادی روبرو شد ولی اعلام نتایج عجیب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجب افت شدید قیمت طلا شده است.
رئیس شرکت رندگلد گفت: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش شاخص بورس داشته و این مساله در نهایت به ضرر اونس طلا شده است.سیاست های ترامپ برای کاهش مالیاتها و افزایش هزینه های دولتی به معنای افزایش استقراض دولت خواهد بود و این در نهایت موجب افزایش رشد اقتصادی و نرخ تورم خواهد شد.
وی اظهار داشت: این مساله خیلی ساده است، زمانی که تورم افزایش پیدا می کند، مردم طلا می خرند. هیچ کسی انتظار چنین نتیجه ای را در انتخابات آمریکا نداشت و این مساله موجب سردرگمی های زیادی شده است و بازارهای بین المللی هنوز مسیر خود را پیدا نکرده اند.
قیمت جهانی طلا در ماه نوامبر تاکنون بیش از 9 درصد کاهش داشته است. به نظر می رسد برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر تاثیر زیادی بر روند نوسانات اونس طلا خواهد داشت.
تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو به احتمال زیادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد. قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا واکنش نشان می دهد. قیمت طلا فعلا سطح حمایتی 1200 دلاری را به شدت حفظ کرده است.
ترامپ قول داده است تا ده سال آینده بیش از هزار میلیارد دلار برای توسعه زیرساختهای اقتصادی از جمله مدارس بیمارستان ها هزینه کند. این مساله می تواند موجب افزایش بدهی و کسری بودجه دولت آمریکا شود.

منبع خبر: 
  ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۶:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد