آگاهانه مروارید بخریم

آگاهانه مروارید بخریم
این مدل گردنبند در دهه پنجاه طرفداران بسیاری داشت. اما هم اکنون در نزد جواهر سازانی که با مروارید سروکاردارند از شهرت ...

گردنبند مندرجGraduated

این مدل گردنبند در دهه پنجاه طرفداران بسیاری داشت. اما هم اکنون در نزد جواهر سازانی که با مروارید سروکاردارند از شهرت کمتری برخوردار است. درمجموع این ابزار زینتی مرکب از یک رشته مروارید درجه‌بندی شده و ۴۳ الی ۴۸ سانتی مترطول دارد. طرح آن با یقه های گرد، کشیده ، بلند وایستاده بیشتر هماهنگی نشان می دهد ، از این جهت نیز ماهیت کلاسیک وقدیمی خود را حفظ کرده است.

گلوبندChoker

این گردنبند شامل سه یا چند رشته مروارید هم اندازه می شود. به طوری که کاملا" دور گردن را در برمی‌گیرد. گلوبند به‌عنوان یکی از جواهرات مهم همواره در جعبه جواهرات خانم‌های شیک‌پوش یافت می‌شود. در شرایط کنونی از این گردنبند با هر نوع مدل لباس استفاده می‌شود وبدین ترتیب سبک عصر ویکتوریا یک بار دیگر احیا می شود. طول آن ۵/۳۰ الی ۳۳ سانتی‌متر است وبا یقه‌های هفتی وباز از هماهنگی بیشتری برخوردار است. به‌علت چند رشته بودن این گردنبند گیره‌ای درپشت، آن‌ها را به‌هم متصل ساخته است که بیش از دو سانتی مترارتفاعش است.

گردنبند مرکب از یک رشته مرواریدCollier

این گردنبند ۵/۳۵ الی ۵/۴۰ سانتی‌متر طول دارد و به‌طور معمول در برخی از کشورها و مناطق این رسم وجود دارد که از سوی مادرشوهر به‌عروس به‌عنوان هدیه داده می‌شود. استفاده از آن با هر سن، لباس ومدل یقه مناسب است. از این رو دختری که لباس جین در بردارد یا مدیری که رسمی‌تر لباس پوشیده است وحتی زنان سالخورده‌ای که لباس معمولی‌تری دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند. کاربرد آن در هر شرایط سبک خاصی را جلوه‌گر می سازد.

روپ Rope

این مدلی است در نزد کوکوچانل از محبوبیت و شهرت فراوانی برخوردار است. جواهری کامل و واقعی بیش از ۱۱۴ سانتی متر طول دارد، که به صورت چند رشته مدرج و موازی مرتب شده است. این گردنبند، ملکه جواهرات به شمار می‌آید، چنانکه از سوی " چانل" گل سرسبد جواهرات محسوب می‌شود. مدل فوق به‌طور معمول با گیره وچفت هایی آراسته شده که درامتداد طول آن نصب شده است و قابلیت تبدیل به گردنبند و دستبند را به صورت‌های گوناگون دارد.

ماتینیMatinee

این گردنبند کمی بلندتر از گردنبند یک رشته‌ای و کوتاه تر از اپرا است و۸/۵۰ الی ۶۱ سانتی‌متر طول دارد. طول آن مشکلی ایجاد نمی‌کند و به راحتی دور گردن قرار می‌گیرد و با وجود سادگی بر زیبایی زنان می افزاید. با لباس های رسمی و شیک یا بلوز سفید و ژاکت هماهنگی دارد.

اپراOpera

طول آن ۷۱ الی ۸۶ سانتی‌متر است. ملکه تمامی مدل‌ها به‌شمار می‌آید. به‌ویژه زمانی که قطر مرواریدها بیش از ۷ میلی‌متر هستند. یک رشته گردنبند که با یقه‌ای ایستاده و یا باز هماهنگی بیشتری دارد. مدل لباس نقش مهمی نسبت به این گردنبند ایفا می‌کند ومی‌تواند آن را زیباتر جلوه دهد. به‌ویژه هنگامی که مانند یک گلوبند استفاده می شود.

منبع خبر: نشریه طلا جواهر
  ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱:۳:۱۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد