سیاست های ترامپ به نفع قیمت طلا خواهد بود

سیاست های ترامپ به نفع قیمت طلا خواهد بود
قیمت جهانی طلا در ماه نوامبر بیش از 9 درصد کاهش داشته ولی ظاهرا تحلیلگران موسسه مک کواری هنوز نسبت به افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده امیدوار هستند.

در حالی که قیمت جهانی طلا پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا با کاهش شدیدی روبرو شده و سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام جزییات بیشتری از سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ هستند، تحلیلگران موسسه مک کواری بر این باورند که سیاست های ترامپ نمی تواند تاثیر چندانی بر اوضاع اقتصادی آمریکا داشته باشد و این مساله در نهایت به نفع قیمت و تقاضای طلا خواهد بود.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز،  قیمت جهانی طلا در ماه نوامبر بیش از 9 درصد کاهش داشته ولی ظاهرا تحلیلگران موسسه مک کواری هنوز نسبت به افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده امیدوار هستند و بر این باورند که قیمت طلا در سال 2017 میلادی با افزایش روبرو خواهد شد.
تحلیلگران این موسسه تاکید کردند: ما بر این باوریم که سیاست های اقتصادی ترامپ چندان قطعی نیست و تبعات کمی را برای اقتصاد آمریکا و بازارهای مالی جهان به همراه خواهد داشت. ما انتظار داریم که قیمت طلا طی ماه های آینده به روند صعودی خود ادامه می دهد.
موسسه مک کواری افزود: شک و تردیدهای زیادی نسبت به پایبندی ترامپ به قول و تعهدات خود در جریان رقابت های انتخاباتی وجود دارد. تنها 20 درصد احتمال وجود دارد که سیاست های اقتصادی ترامپ تاثیر مثبتی بر شرایط اقتصادی آمریکا و بهبود اوضاع بازارهای مالی جهان داشته باشد.
این تحلیل نشان می دهد که احتمال وقوع رکود تورمی در آمریکا بیش از 30 درصد است جایی که رشد اقتصادی با کاهش روبرو می شود و نرخ تورم با افزایش مواجه خواهد شد.
از سوی دیگر احتمال اینکه نرخ تورم در اقتصاد آمریکا با افزایش روبرو شود به بیش از 50 درصد رسیده است. این دو سناریوی اخیر به نفع اونس طلا خواهد بود.
البته این تنها سیاست های قتصادی ترامپ نیست که در نهایت به نفع اونس طلاخواهد بود، سایر قول های ترامپ نیز می تواند موجب تشدید بی ثباتی و نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی شود و این عامل نیز برای قیمت طلا مثبت خواهد بود.
قول ترامپ برای اجرای سیاست های حمایتی در عرصه تجارت خارجی می تواند در نهایت موجب افزایش تورم در اقتصاد آمریکا شود و تاثیر منفی زیادی بر تجارت جهانی و رشد اقتصادی کشورهای مختلف داشته باشد.

منبع خبر: 
  ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۷:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد