رای ۶۰درصدی کارشناسان به گرانی قیمت طلا

رای ۶۰درصدی کارشناسان به گرانی قیمت طلا
تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و سرمایه گذاران نیز به کاهش قیمت این فلز گرانبها رای داده اند.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار رشد شاخص سهام آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو با افت شدیدی روبرو شده است.
بر اساس این گزارش در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز 15 کارشناس اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 9 نفر معادل 60 درصد پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش همراه خواهد شد.
این گزارش افزود: 3 کارشناس اقتصادی معادل 20 درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و 3 نفر دیگر نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.
در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران بین المللی نیز 766 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 232 نفر معادل 30 درصد به افزایش اونس طلا رای داده اند، 428 نفر معادل 56 درصد اعلام کرده اند اونس طلا در هفته آینده با کاهش روبرو خواهد شد و 106 نفر معادل 14 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت تغییر نخواهد داشت.
هفته گذشته 50 درصد کارشناسان اقتصادی و 44 درصد سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا در هفته جاری رای داده بودند. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت نسبی روبرو شده است.
هنری تو تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: قیمت طلا در هفته جاری تحت تاثیر 2 عامل کاهش یافته است. نخست واکنش به افزایش ارزش دلار که این مساله نیز تحت تاثیر افزایش گمانه زنی ها نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو بوده و دوم، افزایش غیر منطقی قیمت طلا پس از اعلام نتایج همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا. به نظر من قیمت طلا طی هفته آینده تثبیت و با افزایش روبرو خواهد شد.
برخی کارشناسان نیز بر این باورند که کاهش قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر فرصت مناسبی را برای خرید فیزیکی در بازارهای نوظهور به خصوص چین و هند به وجود می آورد و این مساله موجب افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد شد.
البته گروهی از تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که روند صعودی ارزش دلار همچنان ادامه خواهد یافت و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا در کوتاه مدت وارد می کند.

منبع خبر: 
  ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد