مصرف روزانه 800 میلیون لیتر سوخت فسیلی در ایران

مصرف روزانه 800 میلیون لیتر سوخت فسیلی در ایران
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از مصرف روزانه 800 میلیون لیتر سوخت فسیلی در کشور خبرداد.

علی محمد شاعری با بیان این جمله که سوخت فسیلی به شدت محیط زیست را تخریب می کند، افزود: با توجه به نیاز روزافزون به منابع انرژی و کاهش منابع سوخت فسیلی ضرورت سالم نگهداشتن محیط زیست، کاهشآلودگی هوا و غیره استفاده از انرژی های نو مانند انرژی باد، انرژی خورشید و ... می‌تواند جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه سوخت اصلی در ایران برای گرمایش، فعالیت های صنعتی و تولیدی «فسیلی » است، اظهار داشت : استفاده از انرژی‌های نو می‌تواند باعث کاهش وابستگی به منابع فسیلی و کاهش انتشار گازهای آلاینده از بخش‌های تولید و مصرف منابع انرژی شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه بیشتر ممالک جهان به دنبال انرژی های تجدید پذیر هستند و باید در ایران راهبردها و برنامه های زیر بنایی و اصولی برای تولید و مصرف انرژی های تجدید پذیر عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف انرژی های فسیلی در ایران بی رویه است، افزود: متاسفانه قدم های جدی در زمینه سوخت پاک در کشور برداشته نشده است.

شاعری در ادامه از تردد 15 میلیون خودرو با استانداردهای پائین در کشور خبرداد و اظهار داشت: هم اکنون روزانه 800 میلیون لیتر سوخت فسیلی در کشور به مصرف می رسد که جایی بس تاسف دارد.

وی با اعلام اینکه آلودگی هوا زندگی انسان‌ها، طبیعت و تمامی موجودات زنده را به خطر انداخته است، گفت: مصرف بی رویه سوخت فسیلی دلیل اصلی آلودگی هوا محسوب می شود.
 رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس دهم با اذعان اینکه استفاده از منابع انرژی های پاک و تجدیدپذیر در حفاظت از محیط زیست اثرگذار است، افزود: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و محدود بودن منابع انرژی باید به سمت استفاده از انرژی های نو حرکت کرد.

وی همچنین استاندارد سازی منابع ثابت و متحرک انتشار آلایندگی هوا را گامی بسوی تنفس سالم در کشور به ویژه کلانشهرها دانست و بیان داشت: مردم سراسر جهان امروز در جستجوی راهی برای کاهش پیامدهای زیان بار مصرف سوخت های فسیلی هستند.

شاعری با بیان اینکه جرم‌انگاری آلودگی هوا یکی از راهکارهای اثرگذار در زمینه کاهش منابع آلاینده کلانشهرها همچون تهران است، تصریح کرد: در سال های اخیر در کنار کارخانه ها، خودروها، موتورسیکلت ها و ناوگان حمل و نقل عمومی منابع انسان ساخت و طبیعی بی شماری نیز منجر به آلودگی هوای تهران شده که با برخورد جرم انگارانه باید به فعالیت این منابع پایان داد.

وی در ادامه با یادآوری اینکه بیشترین سهم آلایندگی هوای شهرها مربوط به منابع متحرک مانند خودروها و موتورسیکلت‌ها است بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه مترو در جامعه تاکید کرد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۶:۱۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد