بخش خصوصی ساخت دکل‌های نفتی شرایط برابر می خواهد

بخش خصوصی ساخت دکل‌های نفتی شرایط برابر می خواهد
بخش خصوصی ساخت دکل‌های نفتی برای فعالیت خود شرایط مشابه توتال و CNPC و شرکت‌های شبه دولتی را می خواهد.

آقای نادریان گفت : در اجرای اقتصاد مقاومتی باید حمایت از تولید داخل در شرایط اقتصادی به حداکثر برسد و ما می توانیم 71.4 درصد وزنی و 51 درصد از نظر قیمتی دکل خشکی 20000HP را در داخل بسازیم و 2 دستگاه دکل خشکی با پیشرفت فیزیکی45 درصد در دست ساخت است.

وی افزود: دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، امیر کبیر، صنعتی اصفهان و شیراز نیز همکاری دارند و از همه ظرفیت های داخلی باید استفاده کنیم و مدیریت و کنترل و مسئولیت پروژه با ماست.

نادریان گفت : باید از همه ظرفیت های علمی و حرفه ای بین المللی هم استفاده شود چون صنعت دکل نفتی خیلی پیچیده است و در دنیا همه دکل سازها نیز این رویکرد را دارند اما مدیریت و مهندسین خود را باور کنند.

وی افزود: استاندارد دکل API است. این استاندارد مربوط به American Petrulim Institute یا انستیتو نفت امریکا است و شرکت خارجی استاندارد امریکا را بر دکل می‌زند و ما باید میان خارجی‌ها رقابت برقرار کنیم و نروژی‌ها در قسمت کنترل دکل جلوتر از دنیا هستند.
این فعال بخش خصوصی در صنعت ساخت دکل تاکید کرد : درصد ساخت داخل ما 51 درصد و سهم خرید خارج 49 درصد است ، اما قیمت ساخت دکل در داخل در کل 50 درصد از قیمت خارجی کمتر براورد می شود.
وی گفت: ساخت دکل یک ابر صنعت است و 150 دکل خشکی و 50 دکل دریایی در 5 سال آینده نیاز داریم که با توسعه ساخت داخل عمده صنایع بزرگ داخلی هم فعال تر می شوند مانند ماشین الات CNC ، ‌فولادی ها ، برق الکترونیک، هیدرولیک، نرم افزار، تمام کارخانه های فلزی و شیمیایی ، تجهیزات بالا دست نفت کل مهندسی و صنایع و کارخانه ها و کارگاه‌ها.
نادریان گفت : 150 کارخانه تحت پوشش داریم و فولاد اکسین، فولاد مبارکه، فولادهای الیاژی یک نمونه زیر بار تولید مواد اولیه ما می‌روند.
وی افزود : در 6 تا 12 ماه 10 دکل نفت ساخت داخل زیر بار می‌بریم ، با 50 دکل ساز دنیا ارتباط کاری داریم ، طرف مقابل خارجی را خوب می شناسیم. نفت را می شناسیم. صنعت الان با ما همراه است و البته باید مشکل فاینانس هم برطرف شود و اگر ضمانت حفاری چاه به ما بدهند 10 دکل 6 ماهه زیر بار می‌بریم اما پس از مطرح شدن IPC در دستوری به شرکت ملی حفاری، مناطق نفت خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، مدیریت اکتشاف و نفت و گاز پارس اجاره دکل را از داخلی‌ها ممنوع کردند در حالی که با 150 کارخانه بزرگ همکاری داریم.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۶:۴۷ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد