سرمایه‌گذاری۱۰ میلیارد یورویی دایملر در خودروهای برقی

سرمایه‌گذاری۱۰ میلیارد یورویی دایملر در خودروهای برقی
مدیر تحقیقات و توسعه دایملر به یک نشریه آلمانی گفت: این خودروساز لوکس سرگرم برنامه ریزی برای سرمایه گذاری حداکثر ۱۰ میلیارد یورو (۱۱ میلیارد دلار) در ساخت خودروهای برقی است.

شرکت‌های آلمانی که زمانی به دلیل هزینه بالا و برد کوتاه، علاقه چندانی به خودروهای برقی نشان نمی‌دادند، از پیشرفت‌های اخیر در فناوری باتری سود برده اند و بدنبال مخالفت رو به رشد با خودروهای دیزلی، اکنون سرمایه گذاری سنگینی در خودروهای برقی انجام می‌دهند.

پیشرفت‌های فناوری برای افزایش ۵۰ درصدی مسافتی که یک خودروی برقی می تواند طی کند، اکنون سرمایه گذاری‌های بزرگی را از سوی فولکس وایگن، دایملر و قطعه سازانی مانند بوش و کانتینتال بدنبال داشته است.

توماس وبر، مدیر تحقیقات و توسعه دایلمر به نشریه اشتوتگارت سایتونگ، گفت: تا سال ۲۰۲۵ ما می‌خواهیم ۱۰ خودروی برقی بر مبنای معماری مشابه طراحی کنیم. برای این منظور دایملر قصد دارد حداکثر ۱۰ میلیارد یورو سرمایه گذاری کند و سه مدل از این خودروها تحت برند اسمارت ساخته می شوند و به مدد وجود باتری‌های بزرگ‌تر قادر خواهند بود حداکثر ۷۰۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ کامل طی کنند.

در سپتامر یک منبع آگاه از برنامه‌های دایملر اعلام کرده بود این خودروساز قصد دارد حداقل شش خودروی برقی را در راستای رقابت با تسلا و آئودی عرضه کند.

دایملر همچنین در یک خبر دیگر به صورت جداگانه اعلام کرد: این شرکت بر خلاف رقیب آلمانی خود فولکس واگن،  به فروش خودروهای دیزلی در آمریکا ادامه می‌دهد.

سخنگوی این شرکت با تکذیب خبر هفته‌نامه اشپیگل که مدعی شده بود این خودروساز قصد دارد فروش خودروهای دیزلی در آمریکا را سال آینده متوقف کند اظهار کرد: در حال حاضر هیچ تصمیم یا بازبینی برای توقف فروش خودروهای دیزلی در بازار آمریکا وجود ندارد.

خودروهای دیزلی کمتر از یک درصد فروش خودروهای برند مرسدس‌بنز در آمریکا در سال جاری را تشکیل می‌دهد. در حالی که سهم آن‌ها چند سال قبل حدود ۵ درصد بود.

پس از اینکه سازمان حفظ محیط زیست آمریکا اعلام کرد همه خودروهای دیزلی سبک را مورد بازبینی قرار خواهد داد، دایملر در حال انجام یک تحقیقات داخلی از رویه تایید آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا بنا به درخواست وزارت دادگستری این کشور است.

طبق گزارش اشپیگل، عقب نشینی احتمالی خودروهای دیزلی از بازار آمریکا ارتباطی با این تحقیقات ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس‌ واگن هفته گذشته اعلام کرد: فروش خودروهای دیزلی در آمریکا را به دنبال رسوایی تقلب در تست‌های آلایندگی دیزلی، متوقف کرده و در عوض به خودروهای برقی و شاسی بلند متمرکز می‌شود.

منبع خبر: ایسنا
  ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۰:۳۲ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد