بهاي طلا به مرز ‌١٥٠٠ دلار در هر اونس مي‌رسد

بهاي طلا به مرز ‌١٥٠٠ دلار در هر اونس مي‌رسد
رييس اتحاديه طلا و جواهر كشور گفت: با توجه به تداوم ركود اقتصادي دنيا،‌ به احتمال زياد در سال 90 طلا به مرز 1500 دلار مي‌رسد.
محمد كشتي‌ آراي به خبرنگار اصناف ايسنا گفت: سال گذشته سالي پر افت و خيز در بخش طلا بود به نحوي كه رشد قيمت طلا در بازارهاي جهاني 28 درصد بود كه اين امر در طول تاريخ بي سابقه بوده است؛ اين در حالي است كه ركورد قيمت طلا در ايران رشد 43 درصد را نشان داد كه علت اصلي آن بروز بحران‌ها و نوسانات متعدد در جهان بود.
وي پيش‌بيني كرد: با توجه به اينكه اكثر تحليلگران اقتصادي روند طلا در سال جاري را به دليل ادامه ركود اقتصادي، صعودي ارزيابي كردند، ‌قيمت طلا در سال جاري همچنان روند صعودي را طي كند ولي اينكه چه ميزان تغيير كند بستگي به تحولات اقتصادي در سطح دنيا دارد.
كشتي آراي افزود: در اواخر سال گذشته پيش‌بيني مي‌شد كه قيمت طلا به هزار و 500 دلار در هر اونس برسد كه اتفاق نيفتاد ولي به احتمال زياد در سال 90 طلا به مرز 1500 دلار برسد!
وي درعين حال گفت: البته در سال جديد با كاهش‌هاي موقتي مواجه خواهيم شد كه در فصول مختلف اتفاق خواهد افتاد ولي در كل روند قيمت طلا را در سال 90 صعودي ارزيابي مي‌كنم.
به اعتقاد كشتي آراي در قيمت طلا چهار عامل نقش تعيين كننده دارند كه از جمله آنها بروز حوادث و اتفاقات غيرقابل پيش‌بيني است.
رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر همچنين در پاسخ به اين پرسش كه چرا عليرغم افزايش قيمت‌هاي جهاني اين امر تاثير چنداني در بازارهاي داخلي نداشت؟ گفت: در برخي مقاطع، بازارهاي فصلي داريم كه اين بازارهاي فصلي تعيين كننده قيمت هستند مثل ارز؛ قيمت سكه با توجه به افزايش قيمت جهاني و تفاوت خريد و فروش اين روزها كمي بيشتر از حد معمول است ولي با توجه به پايان تعطيلات نوروزي و كاهش تقاضا، شاهد افزايش عرضه هستيم و مسلما قيمت‌ها از نرم قيمت‌هاي جهاني تا حدودي كمتر خواهد بود.
وي درباره تاثير كاهش تقاضا بر روند فعاليت صنف طلا، گفت: هر صنف و حوزه‌اي كه با كاهش تقاضا مواجه شود طبيعي است كه دچار لطمه خواهد شد ولي با توجه به مسائل اقتصادي دنيا و همچنين ايران كه در راستاي تحولات و جريانات اقتصادي دنيا حركت مي‌كند، اميدواريم مشكلي پيش نيايد.
كشتي‌آراي در پايان عمليات بانك كارگشايي در جهت بهبود وضعيت توليد مصنوعات طلا در كشور را اقدام بسيار موثري دانست و تاكيد كرد: اين امر مي تواند راهگشايي براي جبران كمبود طلا در بازار داخلي باشد كه اين روزها با توجه به افزايش قيمت طلا تا حدودي احساس مي شود. 
منبع خبر: ایسنا
  ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۷:۱۳:۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد