علاقه‌مندی اندونزی به مشارکت در صنعت نفت ایران

علاقه‌مندی اندونزی به مشارکت در صنعت نفت ایران
اندونزی خواهان مشارکت در طرح‌های بالادستی صنعت نفت ایران و حضور در میدان‌های نفتی «آب تیمور» و منصوری ایران است.

رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی و بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، درباره گسترش همکاری‌های دو کشور در بخش‌های اقتصادی و انرژی با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.

وزیر نفت در این دیدار از آمادگی ایران برای فروش محموله های نفت خام و گاز مایع (LPG) به اندونزی خبر داد.

«ذوالکفلی حسن» رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی نیز در این دیدار گفت: شرکت ملی نفت این کشور (پرتامینا)، علاقه‌مند به حضور و مشارکت در طرح‌های بالادستی صنعت نفت ایران است.

وی افزود: اندونزی آمادگی دارد تا در مطالعه میدان‌های نفتی «آب‌تیمور» و «منصوری» با ایران همکاری کند.

شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا)، مرداد امسال یادداشت تفاهم همکاری مشترکی را امضا کردند که بر مبنای آن، میدان‌های آب‌تیمور و منصوری ایران از سوی شرکت اندونزیایی مورد مطالعه قرار می گیرد.

به گزارش شانا، علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و دووی سوجیپتو، مدیرعامل شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا)، 18 مرداد با هدف مطالعه دو میدان نفتی منصوری و آب‌تیمور از سوی شرکت اندونزیایی، یادداشت تفاهم همکاری (MOU) و قرارداد محرمانگی امضا کردند.

ایران هم اکنون خواستار ارائه طرح جامع توسعه از سوی اندونزی برای دو میدان یادشده است و مذاکره در این زمینه همچنان ادامه دارد.
میدان نفتی منصوری از نظر موقعیت جغرافیایی در حدود 60 کیلومتری شمال خلیج فارس و تقریبا 50 کیلومتری جنوب شرقی اهواز در ناحیه خشک جنوب غربی قرار گرفته است.

میدان نفتی آب‌تیمور نیز در استان خوزستان و در 25 کیلومتری جنوب غربی اهواز و مابین میدان‌های منصوری و سوسنگرد واقع شده است که هم اکنون از مخازن ایلام و سروک آن نفت برداشت می شود.

از سوی دیگر، در دیدار رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی با وزیر نفت ایران درباره صادرات گاز مایع به این کشور نیز گفت‌و‌گو شد.
ایران تاکنون چند محموله گاز مایع (LPG) به اندونزی صادر کرده است.

شرکت پرتامینا که بزرگترین شرکت نفت و گاز اندونزی به شمار می آید، مهر امسال اعلام کرده بود نخستین محموله گاز مایع (LPG) وارداتی از ایران را دریافت کرده و در حال بررسی همکاری در توسعه دو میدان نفتی در جمهوری اسلامی است.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۴:۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد