تخم مرغ‌های رنگی فوق‌العاده گران‌قیمت فابرژه

تخم مرغ‌های رنگی فوق‌العاده گران‌قیمت فابرژه
یک تاجر روسی ۹۰ میلیون دلار بابت ۹ تخم‌مرغ پرداخت تا بدین طریق بازگشت خود به روسیه را تضمین نماید.یکی از زیباترین ...

یک تاجر روسی ۹۰ میلیون دلار بابت ۹ تخم‌مرغ پرداخت تا بدین طریق بازگشت خود به روسیه را تضمین نماید.یکی از زیباترین سنت‌های عید پاک، ساختن تخم‌مرغ‌های رنگی است. تخم‌مرغ‌هایی که به طرز ملایمی قرمز رنگ و در برخی مواقع نیز به نحو چشمگیری تزیین شده اند،که‌آن ها‌نماد رستاخیز هستند. این تعطیلات را، با عرضه تخم‌مرغ‌های تزیین شده و شکلات و شیرینی‌هایی به شکل تخم‌مرغ، جشن می گیرند. تخم‌مرغ‌های درشتی که محتوی آن‌ها بسیار شگفت‌انگیز است و از این جهت بسیار شهرت یافته‌اند.

در سال گذشته تخم مرغ های شکلاتی‌که m۳۲/۸ ‌طول ارتفاع وm ۳۶/۶ عرض داشتند، در " سینت نیکلاس " واقع در بلژیک تولید شدند و در زمره طرح های ثبت شده در کتاب " گانیز" قرار گرفتندو مشهورترین، گران ترین و قیمتی ترین نمونه ها، تخم‌مرغ‌های فابرژه هستند. پیتر کارل فابرژه که در اواسط قرن نوزدهم، مسئولیت شرکت جواهرسازی و خانوادگی را برعهده گرفت، به آزمایش طرح‌های برجسته تمایل بسیار داشت. او به خوبی آموزش دیده و با اساتید بزرگی کارکرده بود، موفقیت او خیلی ‌زود شهره عام و خاص گردید.

در عید پاک در روسیه به‌طور طبیعی از تخم‌مرغ‌های چوبی مزین به نقاشی و نمادهای مورد نظر به جای عروسک‌های "مات روشکا Matroushka "استفاده می‌شود. تزار الکساندر سوم در سال ۱۸۸۵ فابررژه را مسئول ساخت یک تخم‌مرغ رنگی به عنوان هدیه‌ای برای همسرش کرد.

فابرژه، جواهر فوق‌العاده جذابی را به شکل یک تخم‌مرغ درآورد، امپراطور با مشاهده آن سفارش ساخت تخم‌مرغ های دیگری را سفارش داد. ۱۰ تخم‌مرغ اول به ملکه "ماریا فئودورا MariaFeodorova" اهدا شد، و در این حین تزار الکساندر سوم در سال ۱۸۹۴ فوت کرد.

۴۴ تخم‌مرغ دیگر در طی سلطنت تزار نیکلای دوم (۱۹۱۶-۱۸۹۵) ساخته شدند. برخی از آن‌ها به امپراطور "دوجر" Dowager و تعدادی به ملکه " الکساندرا فئودورنا" و دیگر افراد، شاید به درباریان داده شدند.

تخم‌مرغ‌های فابرژه همواره شکل بیضی تخم‌مرغ‌های طبیعی را حفظ می‌کرده و در عین حال با اجزای شگفت‌انگیزی تزیین شده اند. هریک از آثار او در نوع خود بی‌نظیر و نادر به‌شمار می‌آمدند به طوری که تا به‌حال کسی نمونه‌ای همانند آن‌ها را ندیده بود. آن‌ها با فلزات، سنگهای قیمتی و میناکاری‌هایی تزیین می‌شدند که گویای مناسبت‌هایی چون جشن تولد، سالگرد ازدواج، مراسم اهدای نشان‌ها و جشن‌های خانواده سلطنتی بود. دو عدد از این تخم‌مرغ‌ها نیز به صورت کشتی امپراطوری ساخته شده بود.

منبع خبر: نشریه طلا جواهر
  ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۵:۲۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد