کشف غار مملو از طلا دروغ از آب درآمد

کشف غار مملو از طلا دروغ از آب درآمد
کشف غار مملو از طلا و جواهر قیمتی در منطقه فاروق از توابع مرودشت فارس، خبری دروغ در فضای مجازی بود که پلیس 2 بیمار روانی عامل انتشار آن را بازداشت کرد.

معاونت فرماندهی اجتماعی انتظامی استان فارس، سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی این استان گفت : پلیس 2 نفر را که مدعی بودند در منطقه فاروق از توابع مرودشت فارس غاری را که در آن طلا و اشیای قیمتی وجود داشته یافته اند به جرم نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی دستگیر کرد.
سردار سرتیپ گودرزی افزود: این 2 نفر کارگر و از اهالی منطقه فاروق هستند؛ یکی از آنها به نام 'ن - چ' 37 ساله و دیگری با نام ' ع - د' 55 ساله است و به لحاظ روانی در حالت طبیعی نیستند و از طریق فضای مجازی مبادرت به انتشار مطالب کذب خود در این زمینه کرده بودند.
وی افزود: در پی ادعاهایی که این 2 نفر مطرح و عنوان کردند غاری پر از طلا و مجسمه را یافته اند، کارشناسانی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در 2 نوبت و در روزهای دوم و سوم آذرماه جاری به اتفاق این 2 مدعی به منطقه مورد نظر عزیمت کردند اما نه اثری از غار بود و نه جواهر و طلایی .
گودرزی بیان کرد: پس از آن موضوع از طریق فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی فارس به فرماندهی انتظامی این استان اعلام شد تا در این زمینه پیگیری های لازم را بعمل آورد و پس از انجام تحقیقات کافی محرز شد که این موضوع واقعیت ندارد از این رو این 2 نفر به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب دستگیر شدند.
این مقام انتظامی افزود: هم اینک بازجویی از این 2 نفر و مشخص شدن انگیزه آنها از این کار ادامه دارد.
گودرزی ادامه داد: افرادی که از طریق شبکه های مجازی مبادرت به طرح ادعای کذب و دروغین کنند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

منبع خبر: ایرنا
  ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۰:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد