تقویت ارزش دلار به ضرر اونس طلا است

تقویت ارزش دلار به ضرر اونس طلا است
تازه ترین نظرسنجی اینوستینگ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده تقریبا ۱۰۰ درصد است. شاخص ارزش دلار نیز طی هفته گذشته بیش از ۰.۷۵ درصد رشد داشته است و این عامل فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند موجب تقویت بیشتر ارزش دلار شده و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.
قیمت جهانی طلا از زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کاهش شدیدی روبرو شده است.
به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله وضعیت خرده فروشی و نرخ تورم تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و اونس طلا خواهد داشت.
روز دوشنبه نیز ژاپن آمارهای مربوط به سفارشات ماشین آلات صنعتی و قیمت تولید کننده را منتشر خواهد کرد. بریتانیا نیز شاخص قیمت مسکن و تولیدات صنعتی را اعلام می کند.
چین نیز روز سه شنبه شاخص تولیدات صنعتی و سرمایه گذاری ثابت را اعلام خواهد کرد. بریتانیا نیز شاخص نرخ تورم را اعلام می کند.
روز چهارشنبه بریتانیا وضعیت بازار اشتغال و نرخ بیکاری را منتشر می کند. آمریکا نیز وضعیت خرده فروشی تولیدات صنعتی و قیمت تولید کننده را اعلام خواهد کرد.
فدرال رزرو آمریکا نیز نتایج نشست دو روزه و وضعیت نرخ بهره را اعلام می کند. جانت یلن نیز کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از 1161 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 5 فوریه بوده است. قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 1.34 درصد کاهش داشته است.

منبع خبر: 
  ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۲:۳۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد