قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت

قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت
نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا امروز سه شنبه آغاز خواهد شد و قیمت طلا نیز در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با افزایش ناچیزی روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.1 دلار افزایش به بیش از 1162 دلار رسیده است. افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی بار دیگر موجب شده است تا قیمت طلا به بالاتر از 1160 دلار در هر اونس برسد.
موسسه کامرزبانک آلمان نیز اعلام کرد که متوقف شدن روند صعودی شاخص سهام و افت ارزش دلار تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است.
این بانک افزود: به نظر می رسد قیمت طلا در آستانه نشست فدرال رزرو با نوساناتی روبرو شود.
تحلیلگران موسسه مالی آی جی نیز تاکید کردند که فدرال رزرو آمریکا در پایان این نشست نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این عامل می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت جهانی طلا داشته باشد.
به نظر می رسد اظهارات جانت یلن درباره روند افزایش نرخ بهره طی سال 2017 میلادی نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد. اگر اظهارات یلن به نوعی باشد که فدرال رزرو احتمالا در سال 2017 میلادی تمایل چندانی برای افزایش نرخ بهره نداشته باشد این مساله در نهایت موجب افت ارزش دلار خواهد شد.
شاخص ارزش دلار روز دوشنبه به بیش از 101.79 واحد رسید که این بالاترین رقم از 30 نوامبر بوده است. البته شاخص ارزش دلار امروز سه شنبه به 101 واحد رسیده است.
تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که تولیدات صنعتی چین در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.2 درضد رشد داشته است. تشکیل سرمایه گذاری ثابت در اقتصاد چین نیز در 11 ماه نخست امسال بیش از 8.3 درصد افزایش داشته است.
قرار است طی ساعات آینده آمارهای اقتصادی مهم آلمان و آمریکا نیز منتشر شود. در بازار انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 0.29 درصد افزایش به بیش از 55.77 دلار رسیده است.

منبع خبر: 
  ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۶:۵۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد