قیمت طلا به 1080 دلار خواهد رسید

قیمت طلا به 1080 دلار خواهد رسید
قیمت جهانی طلا به زودی تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا به کمتر از 1080دلار کاهش خواهد یافت.

قیمت طلا به 1080 دلار خواهد رسید. مارک تو رئیس گروه مالی وینگ فونگ تاکید کرد: بازارهای بین المللی به شدت نسبت به سرمایه گذاری روی طلا ناامید شده و سیاست پولی در شرایط کنونی به طور خاص قیمت طلا را هدف قرار داده است.
 
وی افزود: فدرال رزرو در حال عقب نشینی از سیاست های انبساطی پولی است و نرخ بهره به زودی با افزایش روبرو خواهد شد.

مارک تو تصریح کرد: چیزی که اکثر سرمایه گداران بین المللی را نگران کرده است، تغییر در سیاست های پولی آمریکا در سال 2017 میلادی است، اینکه تاثیر سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ بر سیاست های پولی فدرال رزرو تا چه حدی خواهد بود. به نظر من اگر سیاست های پولی فدرال رزرو مطابق با برنامه های مالی و اقتصادی ترامپ تغییر کند، قیمت طلا با افت شدیدی روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست سه شنبه و چهارشنبه این هفته برای نخستین بار در سال جاری میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد. قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار آمریکا واکنش نشان می دهد.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون در این باره تاکید کرد: گرچه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته جاری تقریبا قطعی به نظر می رسد ولی بازارهای بین المللی منتظر انتشار متن بیانیه این نشست و لحن آن هستند. اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو در کنفرانس خبری پس از نشست نیز تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی خواهد داشت و وضعیت نرخ بهره در سال 2017 را نیز مشخص خواهد کرد.

وی افزود: اگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، اونس طلا احنمالا در کوتاه مدت تا 1140 دلار کاهش خواهد یافت.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۴:۳۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد