قیمت طلا ثابت ماند

قیمت طلا ثابت ماند
در آستانه نشست مهم فدرال رزرو آمریکا که قرار است اواخر امروز آغاز شود، قیمت طلا پس از افزایش در جلسه قبل، امروز تغییر اندکی را شاهد بود.

به نقل از رویترز، در آستانه نشست مهم فدرال رزرو آمریکا که قرار است اواخر امروز آغاز شود، قیمت طلا پس از افزایش در جلسه قبل، امروز تغییر اندکی را شاهد بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 0.4 درصدی در جلسه قبل، امروز در رقم 1161 دلار و 75 سنت ثابت بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.2 درصد کاهش داشت و به 1163 دلار و 60 سنت رسید.
جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی در یادداشتی نوشت: «تا زمانی مشخص شدن نتیجه نشست فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه، قیمت طلا افزایش قابل توجهی را شاهد نخواهد بود...توجه بازار همچنین متوجه این مسئله است که اگر افزایش بهره دیگری در سال 2017 در کار باشد، نرخ بهره قرار است چند نوبت افزایش یابد.»
فعالان بازار انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه هفته جاری برای اولین باردر سال 2016 نرخ بهره را افزایش دهد. تحلیلگران شانس افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره و رساندن آن به 0.50 درصد را تقریبا 100 درصد می دانند.
طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره حساس است زیرا چنین افزایشی هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد و ارزش دلار را بالا می برد.
ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون در یادداشتی نوشت: «با توجه رشد اقتصادی 3 درصدی، افزایش نرخ تورم و روی کار آمدن دولت جدید که چندان با رویکرد فعلی فدرال رزرو موافق نیست، ممکن است شاهد رویکردی تهاجمی تر از سوی فدرال رزرو باشیم.»
«اگر این پیش بینی درست از آب درآید، ممکن است شاهد افزایش نرخ بهره و تقویت دلار باشیم که هر دوی اینها موجب خروج سرمایه ها از بازار طلا و رسیدن قیمت فلز زرد به 1140 خواهد شد.»
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه نسبت به روز جمعه 0.14 درصد کاهش داشت و به 856.26 تن رسید.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳:۴۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد