قیمت طلا، ۲.۲۰ دلار افزایش یافت

قیمت طلا، ۲.۲۰ دلار افزایش یافت
در حالی که نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز چهارشنبه با ۲.۲۰ دلار افزایش به بیش از ۱۱۶۰ دلار رسیده است.

جیمز مور تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی متال بولتین تاکید کرد: سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا همچنان مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد بود. بازارهای بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست فدرال رزرو و پیش بینی های مقامهای ارشد آمریکایی درباره اوضاع اقتصادی این کشور هستند. اظهارات رئیس فدرال رزرو نیز می تواند تاحد زیادی وضعیت نرخ بهره طی ماه های آینده رو روشن کند.
پس از اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا روند نزولی قیمت جهانی طلا آغاز شده و اونس طلا از 1338 دلار به کمتر از 1160 دلار کاهش پیدا کرده است.
به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در سال 2016 میلادی نرخ بهره را در نشست امروز 0.25 درصد افزایش خواهد داد. فدرال رزرو برای نخستین بار در ده سال گذشته نیز در نشست دسامبر 2015 نرخ بهره را افزایش داده بود.
برخی تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که روشن شدن سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ طی ماه های آینده بهتر می تواند اوضاع اقتصادی و نرخ بهره آمریکا را مشخص کند. طی روزهای آینده آمارهای اقتصادی مهمی درباره آمریکا منطقه یورو و چین منتشر خواهد شد و احتمالا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.
شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.07 درصد کاهش به کمتر از 100.98 واحد رسیده است. در بازار جهانی انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 0.24 درصد کاهش به کمتر از 55.08 دلار رسیده است.
به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز قرار خواهد داشت. برخی تحلیلگران بر این باورند که سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ طی ماه های آینده موجب افزایش نرخ تورم خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع تقاضا و قیمت طلا خواهد شد.

منبع خبر: 
  ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۴:۱۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد