اختلاف کارشناسان نسبت به روند قیمت طلا

اختلاف کارشناسان نسبت به روند قیمت طلا
تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بار دیگر بر سر روند قیمت طلا در هفته پیش رو با سرمایه گذاران بین المللی اختلاف نظر دارند.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز،در نظرسنجی این هفته 16 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 7 نفر معادل 44 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش 6 نفر معادل 38 درصد پیش بینی کردند اونس طلا با کاهش روبرو خواهد شد و 3 نفر دیگر معادل 19 درصد نیز تاکید کردند که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.
از سوی دیگر 627 نفر از سرمایه گذاران بین المللی نیز در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 204 نفر معادل 33 درصد اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت، 349 نفر معادل 56 درصد به کاهش قیمت طلا رای داده اند و 74 نفر معادل 12 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.
این نظرسنجی پس از آن انجام شده است که فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را به میزان 0.25 درصد افزایش دهد و گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال رزرو طی سال آینده نیز نرخ بهره را 2 بار دیگر افزایش خواهد داد.
هفته گذشته نیز 58 درصد کارشناسان اقتصادی و 55 درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش اونس طلا رای داده بودند. قیمت طلا در هفته جاری با افت شدیدی روبرو شده است. از اواسط می تاکنون کارشناسان اقتصادی 21 بار قیمت طلا را درست پیش بینی کرده اند و 9 بار نیز این پیش بینی نادرست بوده است. در واقع 70 درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی درست بوده و این رقم برای سرمایه گذاران بین المللی حدود 60 درصد بوده است.
کن موریسون تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: به نظر من قیمت طلا تا پایان امسال بین 1125 تا 1130 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.
فیل فیلین تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری پرایس فیوچرز نیز تاکید کرد: شاخص ارزش دلار به بالاترین سطح خود در 18 سال گذشته رسیده و به نظر می رسد این رقم بسیار بالا است. بنابر این پیش بینی می شود با افت نسبی ارزش دلار در روزهای آینده قیمت طلا با افزایش نسبی روبرو شود.
برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت احتمالا تا 1100 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت ولی در سال آینده با افزایش چشمگیری روبرو می شود.

منبع خبر: 
  ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۴:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد