بانک مسکن تعهدات خود را در قبال پرداخت وام بافت فرسوده انجام نمی دهد

بانک مسکن تعهدات خود را در قبال پرداخت وام بافت فرسوده انجام نمی دهد
مدیرعامل سازمان نوسازی گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی درخصوص پرداخت وام در بافت های فرسوده متاسفانه بانک مسکن وام هایی با سود 18 درصد به سازندگان ارائه می دهد.

فتح الهی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی وام در بخش تجمیع بافت فرسوده باید 4 درصد به متقاضیان پرداخت شود افزود: متاسفانه بانک مسکن کماکان همانند گذشته درخصوص پرداخت وام اقدام می کند.
وی گفت: تا این لحظه از سازمان نوسازی شهر تهران 5 هزار و 847 نفر متقاضی به بانک مسکن معرفی شده که تاکنون 2 هزار و 826 نفر با بانک قرارداد بسته اند و نزدیک به 2 هزار و 600 نفر نتوانسته اند با بانک قرارداد ببندند.
مدیر عامل سازمان نوسازی افزود: علت فقدان قرارداد از سوی مالکان ، اجرا نشدن مصوبه دولت درخصوص سود وام اعلام شده است.
فتح الهی گفت: بر اساس این مصوبه قرار بود از 18 درصد سود بانکی 9 درصد از سوی دولت تخفیف داده شود، 5 درصد از جانب شهرداری و 4 درصد نیز از مردم به عنوان کارگزاری دریافت شود که تاکنون این تعهد اجرا نشده است.
وی افزود: امیدواریم و از مسئولان بانک مسکن خواهش می کنیم که این موضوع را عملیاتی کنند.
مدیر عامل سازمان نوسازی در خصوص همکاری شرکت گاز ، آب و برق گفت: از اول دی انشعابات گاز به صورت رایگان برای بافت فرسوده محاسبه خواهد شد و برق نیز مراحل نهایی را می گذارند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
فتح الهی در خصوص شرکت آب و فاضلاب گفت: این شرکت همکاری بسیار صمیمی را در این خصوص داشته است به طوری که تاکنون 5 هزار و 312 مورد نوسازی به شرکت آب و فاضلاب معرفی شده اند که تاکنون 4 هزار و 100 مورد تبدیل به قرارداد رایگان شده و هزار و 200 پرونده نیز در دست اقدام است.
وی در خصوص ارائه بسته های تشویقی از ابتدای سال تاکنون گفت: بر اساس بسته های تشویقی می توانیم بگوییم که هزینه ساخت و ساز در بافت فرسوده از 25 تا 45 درصد کاهش خواهد یافت.
مدیر عامل سازمان نوسازی افزود: خوشبختانه همکاری خوبی را سازمان ها و نهادها و شهرداری در خصوص بافت فرسوده انجام داده اند و تاکنون موفق شده ایم 34 درصد از پلاک های بافت فرسوده را نوسازی کنیم.
فتح الهی گفت: شهرداری تاکنون 2 هزار و  400 میلیارد تومان درخصوص زیرساخت های بافت فرسوده سرمایه گذاری کرده که از این میزان 650 میلیارد تومان تخفیف حوادث بوده است.
مدیر عامل سازمان نوسازی افزود: در 9 ماهه گذشته هزار و 83 پروانه در بافت فرسوده صادر شده که میزان تخفیف در خصوص عوارض 54 میلیارد بوده که در مقایسه با سال 94 ، 40 درصد تخفیفات شهرداری تهران رشد داشته است.
وی با بیان اینکه شهرداری هیچ هزینه ای را از مردم اخذ نمی کند افزود: پروانه ها رایگان صادر می شوند.
فتح الهی گفت: گرچه صدور پروانه در بافت فرسوده در سال 95 نسبت به مدت مشابه در سال 94 ، 10 درصد کاهش داشته اما تخفیفات 40 درصد رشد داشته است.
مدیر عامل سازمان نوسازی افزود: در بخش صدور پروانه در بافت فرسوده 47 درصد تجمیع بافت فرسوده بوده است که نسبت به سال گذشته 2درصد رشد را شاهد بودیم.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱:۳۰ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد