سنگ نفریت یشم معنی، خواص درمانی و موارد استفاده | nephrite

سنگ نفریت یشم معنی، خواص درمانی و موارد استفاده | nephrite
سنگ نفریت سنگی جادویی از گروه یشم می باشد ما در این مقاله به خواص سنگ نفریت، نحوه استفاده از سنگ نفریت یشم و همین طور نحوه شارژ کردن این سنگ پرداخته و می گوییم آیا سنگ نفریت، یشم واقعی است یا نه؟

سنگ نفریت یشم چیست؟ گروه جادویی جواهرات که در گروه "یشم" قرار می‌گیرند به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین سنگ‌های قیمتی در تاریخ کریستال شناخته می‌شوند. بیش از هفت هزار سال پیش کشف شد.

سنگ نفریت یشم - سایت زر

در سال 1863، تیمی از زمین‌شناسان دریافتند که یشم در واقع به دو کانی مجزا و متفاوت تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از نفریت و یشم. وقتی بخواهید آنها را از هم جدا کنید مشکل است؛ زیرا ترکیب بصری و رنگ‌های مشابهی دارند. اما وقتی عمیقاً به ترکیب و ساختار شیمیایی نگاه می‌کنید، تشخیص اینکه کدام، کدام است بسیار آسان‌تر است.

در این مقاله تخصصی سایت زر، نگاهی دقیق‌تر به سنگ‌های سنگ نفریت یشم، معنی، خواص درمانی و کاربرد آن‌ها خواهیم داشت.

سنگ نفریت یشم چیست؟

سنگ نفریت یشم یک کانی کریستالی خیره‌کننده با توده‌های کریستالی متراکم و فیبری هستند. این ماده در فرهنگ سنتی چین به‌عنوان یک ماده بسیار ارزشمند و مقدس در نظر گرفته می‌شود. سنگ نفریت یشم و یشم از زمانی که کشف شدند، با وجود ترکیب شیمیایی بسیار متفاوتشان، با یکدیگر اشتباه گرفته شده‌اند.

سنگ نفریت یشم نرم و فیبری است. این نوع یشم است که جامعه غربی بیشتر آن را با کنده‌کاری، جواهرات و دکور مرتبط می‌داند. نفریت قطعاً محبوب‌تر و پرکاربردتر از این دو نوع است و یافتن آن آسان‌تر است.

معنی سنگ نفریت یشم چیست؟

نام نفریت از کلمه یونانی nephros  گرفته شده است که مستقیماً به معنای کلیه است. سنگ‌ها و سنگ‌ریزه‌هایی که سنگ نفریت یشم از آنها استخراج می‌شود، به طرز چشمگیری شبیه به یک کلیه هستند.

زمانی که چینی‌ها سال‌ها پیش سنگ نفریت یشم را کشف کردند، شکل کلیه سنگ‌ها به آنها الهام بخشید که این سنگ زیبا به بهبود بیماری کلیوی کمک می‌کند.

سنگ نفریت یشم بخشی از خانواده کریستال‌های سیلیکات است، در مجموعه‌ای از رنگ‌های خاص وجود دارد و این باعث می‌شود تفاوت بین سنگ نفریت یشم و یشم دشوار باشد. سنگ نفریت یشم بیشتر در سایه‌های سبز یا بژ یافت می‌شوند. آنها همچنین در رنگ‌های قهوه‌ای تیره، سیاه، خاکستری - قهوه‌ای، زرد و زرد - سبز یافت می‌شوند.

سنگ نفریت یشم بیشتر در روسیه، نیوزلند، چین، تایلند و کانادا یافت می‌شوند.

خواص سنگ نفریت یشم

خواص سنگ نفریت یشم - سایت زر

  1. سنگ نفریت یشم به‌طورکلی یک شفادهنده درخشان است. از خواص سنگ نفریت این است که به علت اصلی بیماری و بیماری در بدن می‌رسد و به بهبودی کمک می‌کند. سنگ نفریت یک سنگ قدرتمند و پر از احیا است و گفته می‌شود که روند بهبودی بدن را تسریع می‌کند.
  2. سنگ نفریت یشم بدن را از اثرات مخرب منابع خارجی در امان نگه می‌دارد و سیستم عصبی را تسکین می‌دهد و این یکی دیگر از خواص سنگ نفریت می‌باشد.
  3. از خواص سنگ نفریت همچنین می‌توان گفت که این سنگ می‌تواند باعث تقویت و بهبودی سیستم ایمنی شود و درعین‌حال بدن شما را به حالت قلیایی‌تر برساند.
  4. گفته می‌شود که سنگ نفریت یشم یکی از بهترین سنگ‌ها برای زنانی است که دوران سختی با علائم PMS و ناباروری دارند.
  5. از خواص سنگ نفریت گفته می‌شود هر چیزی که مربوط به مرکز تولیدمثل زنان باشد با استفاده روزانه از سنگ نفریت یشم متعادل و بهبود می‌یابد.
  6. این سنگ برای زنان باردار هدیه‌ای متفکرانه است، به‌خصوص اگر زایمان نزدیک داشته باشد.
  7. از خواص سنگ نفریت می‌توان گفت این سنگ شگفت‌انگیز از کبد، کلیه‌ها و قلب حمایت می‌کند. خون را تمیز می‌کند و به تنظیم مسائل مربوط به تأمین و گردش خون کمک می‌کند.
  8. سنگ نفریت همچنین برای شخصی که از این سنگ استفاده می‌کند فراوانی و خوش‌شانسی به ارمغان می‌آورد، به‌خصوص اگر با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنید.
  9. سنگ نفریت یشم یک سنگ قدرتمند تجلی است و رؤیاها و امیدها را به واقعیت تبدیل می‌کند.
  10. سنگ نفریت یشم همچنین به دلیل اینکه یک شفادهنده عاطفی قدرتمند است، محبوبیت دارد.

نحوه استفاده از سنگ نفریت یشم

نحوه استفاده از سنگ نفریت یشم - سایت زر

سنگ نفریت یشم یک سنگ بسیار محبوب برای جواهرات از همه نوع است.

شما می‌توانید از سنگ نفریت در مدیتیشن صبحگاهی خود استفاده کنید. باتوجه‌به توانایی آن در کمک به شما برای تحقق رؤیاهای خود، سنگ مناسبی برای تعیین اهداف روز است.

آیا سنگ نفریت، یشم واقعی است یا نه؟

آیا سنگ نفریت، یشم واقعی است یا نه؟ زر

پاسخ ساده این است که بله همین‌طور است.

تنها دلیلی که برخی افراد می‌گویند یشم واقعی نیست، تنها به دلیل وجود تقاضا و انتظار زیاد برای دریافت یشم در هنگام خرید یک کالای یشم است.

چگونه سنگ نفریت یشم را شارژ کنیم؟

چگونه سنگ نفریت یشم را شارژ کنیم؟ زر

سنگ نفریت یشم به بهترین وجه توسط سنگ‌های دیگر مانند آمیتیست و کوارتز شفاف شارژ و تمیز می‌شود. سنگ‌های دیگر هرگونه انرژی ذخیره شده منفی را از سنگ نفریت یشم شما حذف و تبدیل می‌کنند.

تفاوت بین یشم و سنگ نفریت یشم چیست؟

تفاوت بین یشم و سنگ نفریت یشم چیست؟

تشخیص تفاوت بین سنگ نفریت یشم و یشم کاری نیست که هرکسی بتواند انجام دهد. معمولاً برای بررسی سنگ و تشخیص تفاوت‌ها به متخصص نیاز است.

سنگ نفریت یشم تمایل به شفافیت و درخشندگی کمتری نسبت به یشم دارد. گفته می‌شود که درخشش سنگ نفریت یشم صمغی است و درخشش یشم بیشتر شبیه شیشه است.

راه دیگر برای تشخیص تفاوت بین این دو اندازه‌گیری سنگ در مقیاس موس توسط یک جواهرساز است. سنگ نفریت یشم در حدود 6 تا 6.5 وارد می‌شود و یشم بین 6.5 تا 7 اندازه می‌گیرد.

مروری بر تاریخچه سنگ نفریت یشم

مروری بر تاریخچه سنگ نفریت یشم - زر

هنگامی‌که‌ جواهرفروشان‌ می‌خواهند ارزش‌ سنگ‌های‌ قیمتی‌ را در نزد خریداران‌ بالا ببرند و آن‌ را به‌ اثبات‌ برسانند، سخن‌ از معامله پیرکارتیر در سال‌ ۱۸۱۱ را به‌ میان‌ می‌آورند که‌ در ازای‌ یک‌رشته مروارید طبیعی‌، ساختمانی‌ را در خیابان‌ پنجم‌ منطقه‌ مشهوری‌ از مانهاتان‌ خریداری‌ و بعدها آن‌ را تبدیل‌ به‌ دفتر مرکزی‌ عرضه‌ جواهرات‌ فرانسوی‌ در آمریکا می‌کند.

باوجودآنکه صرف‌ یک‌ میلیون‌ دلار برای‌ انجام‌ معامله‌ مزبور مبلغ‌ هنگفتی‌ به‌ نظر می‌رسد، اما در مقایسه‌ با معامله‌ چندمیلیون‌دلاری سرزمین‌ در قبال‌ دریافت‌ جواهر حدود ۵۰۰ سال‌ پیش‌ از میلاد مسیح‌ و پیشنهاد دو شهر توسط‌ حاکم‌ چین‌ در ازای‌ اخذ مجموعه‌ای‌ گران‌بها از آثار هنری جید، چندان‌ قابل‌ملاحظه به‌ شمار نمی‌آید. اگرچه در نهایت‌، این‌ اقدام‌ عملی‌ نشد؛ اما باعث‌ شد نقش‌ جید به‌عنوان گنجینه‌ای‌ گران‌بها در تاریخ‌ چین‌ و اهمیت‌ آن‌ در طی‌ ۵۰۰۰ سال‌ گذشته‌ آشکار شده‌ و این‌ کشور در زمینه‌ مهارت‌ و تخصص‌ در ساخت‌ آثار هنری‌ مزین‌ به جید به‌عنوان مرکز اصلی‌ عرضه‌ در جهان‌ شناخته‌ شود.

نفریت‌ (سیلیکات کلسیم‌ و منیزیم‌) همان جید است‌ که‌ در معامله‌ سنگ‌ در ازای‌ زمین‌ مطرح‌ شد. این‌ نوع جید را با جیدیت‌ اشتباه‌ نگیرید که‌ این اواخر با نام جانی‌ نفریت‌ در دسترس‌ قرار گرفته‌ و سال‌های‌ پس‌ از میلاد مسیح برای‌ اولین‌بار در تاریخ‌ چین‌ موردتوجه قرار گرفت‌.

از روز اول‌ ورود به‌ چین‌، جیدیت‌ (سیلیکات کلسیم‌ و منیزیم‌) جایگزین‌ نفریت‌ شد و حکم‌ جید موردنظر و دلخواه‌ هنرمندان‌ و طرف‌داران را پیدا کرد. در نتیجه‌ به‌ گفته فریدوارد،  عکاس‌ و روزنامه‌نگار، اکثر چینی‌ها، تاریخچه نفریت‌ و عظمت‌ آن‌ را در طول‌ اعصار گذشته‌ فراموش‌ کرده‌اند و تنها تعداد معدودی‌ از آن‌ها به‌ درک‌ این‌ نکته‌ نائل‌ آمده‌اند.

امروزه‌ با گذشت‌ دو قرن‌ از ورود جیدیت‌ به‌ چین‌، نفریت‌ جایگاه‌ اولیه‌ خود را از دست‌ داده‌ و در سطح‌ زیورآلات‌ معمولی‌ قرار گرفته‌ است‌. حتی‌ یافته‌های‌ جدید نفریت‌ در نیوزلند، کلمبیا و بریتانیا که‌ بهترین‌ نمونه‌های‌ آن‌ با داشتن‌ رنگ‌ و درخشش‌ خاص‌ خود با جیدیت‌ برمه‌ به‌ رقابت‌ برمی‌خیزند، نتوانسته‌ است‌ از سقوط‌ نفریت‌ و تقلیل‌ موقعیت‌ آن‌ در کشور چین‌ جلوگیری‌ کند.

به‌منظور احیا مجدد جایگاه‌ ازدست‌رفته نفریت‌ پس‌ از تأخیری طولانی‌مدت، لازم‌ است‌ به‌ زیبایی‌ بازگردیم‌ که‌ هنوز به‌عنوان جید در جهان‌ بر سر زبان‌ها بود. ازنقطه‌نظر فرهنگی، ‌ نفریت‌ در چین‌ بیش‌ از دیگر تمدن‌های‌ آن‌ دوران‌ اهمیت‌ داشته‌ است‌.

ممکن‌ است زمرد در نزد مصریان‌ و الماس‌ از نظر هندیان‌ قابل‌ستایش بوده‌ و روم‌ ارتش‌ خود را برای‌ یافتن‌ مروارید و کهربا بسیج‌ کرده‌ باشد، اما ارزش نفریت‌ از نظر چینی‌ها تا حدی‌ است‌ که‌ حکام‌ آن‌ حاضر بودند کل‌ شهرهای‌ خود را برای‌ دریافت‌ نمونه‌های‌ کار‌ شده‌ای‌ از آن‌ به‌طرف معامله‌ ببخشند. چه‌ عاملی‌ سبب‌ می‌شود که‌ نفریت‌ در نزد حاکمان‌ تا این‌ درجه‌ از اهمیت‌ و ارزش‌ برخوردار باشد؟

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰:۴۱:۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد